پرداخت ۱۶۰ درصدی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها

کمیته ملی المپیک به صورت میانگین بودجه ۱۶۰ درصدی به فدراسیون‌ها پرداخت کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیته ملی المپیک برای سال 99 مبلغ 30 میلیارد تومان بودجه برای 46 فدراسیون مصوب کرد که صددرصد این بودجه پرداخت شد. علاوه بر آن 18 میلیارد کمک‌های مربوط به بازی‌های المپیک بود که با تایید نصرالله سجادی، سرپرست کاروان و دستور صالحی‌امیری و تصویب هیئت اجرایی به فدراسیون‌های ورزشی پرداخت شد. با این حساب جمعا 48 میلیارد تومان به صورت مستقیم به فدراسیون‌های ورزشی پرداخت شده است.

کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در مصاحبه اخیر خود به تسنیم گفت: تا پایان سال 2 میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود این بودجه مربوط به فدراسیون‌هایی است که طی بازدید از سوی رئیس کمیته ملی المپیک قول کمک‌هایی داده شده بود و در هیئت اجرایی نیز به تصویب رسیده بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: کمک‌های ارزی نیز در سال 99 به فدراسیون‌ها انجام شد. کمک‌های غیر مستقیم از جمله برگزاری مجامع فدراسیون‌ها در سالن فارسی، استفاده رایگان از خوابگاه، پذیرایی مجامع و خرید تجهیزات هم در کنار سایر موارد بوده که کمک غیر مستقیم کمیته ملی المپیک محسوب می‌شود.

کمیته ملی المپیک در سال 99 با وجود شیوع کرونا نه تنها به تمام تعهدات خود نسبت به فدراسیون‌ها عمل کرد بلکه به صورت میانگین 60 درصد نیز بیش از بودجه مصوب به فدراسیون‌ها پرداختی داشته است که این میزان‌پرداختی بیشترین میزان پرداختی از سوی کمیته ملی المپیک در این سال‌ها بوده است.

گفتنی است کمترین میزان افزایش بودجه فدراسیون‌ها از سوی کمیته ملی المپیک 130 درصد و بیشترین افزایش 300 درصد بوده است که مربوط به کشتی است.

کمیته ملی المپیک در سال آینده 6 رویداد از جمله المپیک توکیو، المپیک زمستانی، بازی‌های داخل سالن، بازی‌های کشورهای اسلامی، المپیک جوانان و بازی‌های ساحلی را در پیش دارد. مجموع هزینه این اعزام‌ها در حدود یک میلیون و پانصد هزار دلار است که بخشی از آن تامین شده است. در دیدار اخیر سیدرضا صالحی‌امیری و نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بحث تامین یک میلیون دلار ارز برای سال 1400 و حضور ورزش ایران در 6 رویداد پیش رو مطرح شد که نوبخت قول کمک 25 میلیارد تومانی برای تامین این ارز را داد.

257586