رونمایی از ۱۲ نماد نوروزی در شهر بیرجند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند اعلام کرد: شهرداری امسال علاوه بر گل‌ آرایی شهر با نصب ۱۲ المان (نماد) نوروزی که از ۲۵ اسفند در میدان‌ها رونمایی خواهد شد، به استقبال بهار می‌رود.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، امیر ابراهیم‌زاده روز شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: هدیه شهرداری بیرجند برای نوروز ۱۴۰۰ ساخت نشان‌های نوروزی است که در آستانه نوروز رونمایی می‌شود.

وی افزود: طرح استقبال از بهار هر سال همزمان با اسفند ماه در مناطق شهری بیرجند اجرا می‌شود تا نوروزی متفاوت‌تر با شاخص‌های جدید برای شهروندان رقم بخورد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: مردم همیشه از نمادها استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و این استقبال را می‌توان به خوبی در زمان عکس یادگاری گرفتن در کنار نمادها شاهد باشیم.

وی با اشاره به اهمیت نورپردازی و گل‌کاری شهر در آستانه سال نو افزود: گل‌کاری میادین آغاز شده است و گل‌کاری و گل‌آرایی سطح شهر چشمگیرتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه ساماندهی و زیباسازی فضاهای شهری موجب ایجاد نشاط و سرزندگی در شهروندان می‌شود گفت: به همین منظور در آستانه سال نو و در راستای ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی اقدامات متعددی در برنامه‌ریزی‌های این سازمان در قالب طرح استقبال از بهار لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: جشنواره المان‌ها و یادمان‌های شهری، نورپردازی مناطق مختلف سطح شهر، کاشت درختچه‌ها و کاشت گل‌های فصلی در میادین و بلوارهای شهر در دستور کار است و میدان شهید سلیمانی که میدان ورودی شهر است نیز بهسازی و زیباسازی می‌شود.

وی از نورپردازی‌های نوروزی خبر داد و گفت: در آغاز سال نو میدان دکتر حسابی مهرشهر، پل موسی بن جعفر (ع) واقع در طرح فرزان و بلوار طبیعت (مسیر بند دره) نورپردازی می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند بیان کرد: کاشت ۸ هزار پیاز لاله در فصل مناسب، کاشت ۱۴۰ هزار بوته گل فصلی در میادین، آیلندها و لچکی‌ها مانند شب بو، میمون و همیشه بهار در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۵ هزار درختچه زینتی و بوته‌های گل دائمی شامل سرو طلایی، سرو کامیس، توت مجنون، رز، شمشاد، زرشک زینتی و شمعدانی کاشته می‌شود و کاشت ۱۰ هزار گونه‌های پوششی مثل ناز فرانسوی، ناز عقربی، فرانکینیا نیز در میادین، معابر و بلوارهای اصلی و فرعی شهر در دستور کار است تا از لحاظ بصری در احیای فضای شهری و استقبال از بهار فضای سبز مطلوبی را پدید آورند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه فاز اول میدان آیت‌ الله عبادی در حال انجام است افزود: بهسازی میدان شهید سلیمانی ورودی شهر از سمت مشهد در دستور کار است و میدان سپاه سفیر امید و سپیده نیز در برنامه سال آینده شهرداری دیده شده است.

257569

مطالب مرتبط