عضو تیم ملی جودو در گفت و گو با پرسون؛

خوشحالم که بالاخره تعلیق برداشته شد/ برخی اتفاقات تلخ را می توان به فرصت طلایی تبدیل کرد

عضو تیم ملی جودو گفت: تعلیق جودو خبر بسیار تلخی بود که ابتدا من را به شدت ناراحت و کم انگیزه کرد اما تلاش کردم بعدها از این اتفاق به عنوان یک فرصت استفاده کنم.

به گزارش سایت خبری پرسون، به دنبال اتفاقات سی‌وسومین دوره مسابقات جهانی جودو در سال 2019، فدراسیون جهانی این رشته در تاریخ 27 شهریورماه سال 1398 جودو ایران را تعلیق کرد. تصمیمی که با اعتراض و شکایت فدراسیون جودو از فدراسیون جهانی به دادگاه حکمیت ورزش همراه شد و سرانجام پس از چندین بار تعویق در صدور رای این پرونده، هفته گذشته دادگاه حکمیت ورزش رای خود را اعلام کرد.

در همین رابطه رضا مدنی، پیشکسوت جودو، به خبرنگار پرسون گفت: در آئین دادسری چیزی که مطرح است، این است که وقتی یک حکمی صادر می‌شود لازم‌الاجراست طرف متشاکی ملزم به اجرای قانون است. در این رابطه الان فدراسیون جهانی باید این حکم را که از سوی دادگاه بین‌المللی ورزش صادر شده را اجرا کند و اگر آنها مطلب دیگری دارند عنوان کنند در غیر این صورت بر اساس قانون باید حکم را اجرا کنند.

او با اشاره به رایزنی‌های وزارت ورزش و جوانان در حل این مشکل توضیح داد: از دیدگاه من در بعد داخلی مقامات همه کاری برای برطرف کردن این مشکل انجام دادند. با آقای صالحی امیری چندین بار با هم ملاقات داشتیم که ایشان نهایت لطف را به این رشته داشتند و از هیچ کمکی دریغ نکردند. وزارت ورزش و جوانان هم دقیقا به همین شکل بود. خوشبختانه تا این لحظه که فعلا به سود ایران است و حالا باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مریم بربط، عضو تیم‌ملی جودو بانوان، نیز درباره رفع تعلیق جودوی ایران در دادگاه بین‌المللی ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون اظهار کرد: اولین بار که خبر تعلیق جودی ایران را شنیدم در اردوی تیم‌ملی بودم. خبر بسیار تلخی بود که ابتدا من را به شدت ناراحت و کم انگیزه کرد اما تلاش کردم بعدها از این اتفاق به عنوان یک فرصت استفاده کنم. همانطور هم شداول تعلیق شدیم و از مسابقات جا ماندیم و بعد کرونا به کل ورزش را به دنیا به تعطیلات کشاند.

بربط افزود: سعی کردم تمرین کنم تا نقاط ضعفم را به نقاط قوت تبدیل کنم به همین دلیل در همین‌مدت هر روز تمرین داشتم. البته دو سال کاملا دور از مسابقات بودم مسابقاتی که قطعا می‌توانست تجربه‌های جدیدی را به من اضافه کند. اما خیلی خوشحالم که بالاخره این تعلیق برداشته شد و دوباره می‌توانیم در میادین بین‌المللی شرکت کنیم.

او با اشاره به اعزام تیم‌ملی مردان به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: از ابتدا همیشه تیم مردان و زنان تقریبا یکی یعنی در همه اوزان به مسابقات اعزام می‌شدند اما اخیرا در بخش زنان کمی ریزش داشتیم. در حال حاضر هم به دلیل لغو اردوهای تیم ملی بخاطر شرایط کرونا فدراسیون تصمیم گرفته که فقط من را به عنوان نماینده بخش بانوان به رقابت‌های آسیایی اعزام کند.

دارنده مدال نقره آسیا با اشاره به برگزاری سوپر لیگ در بخش آقایان خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ خیلی خوب و موثر است. چون تیمی است کمی استرس زاست اما در مجموع برای حفظ انگیزه و آمادگی جودو کاران خوب است‌. خوشحالم که این اتفاق در بخش مردان رخ داد طبق صحبتی که با رئیس فدراسیون هم داشتم قرار است برای بخش بانوان هم برنامه داشته باشند.

257428