بسته شدن ۲ مسیر ارتباطی در زاهدان به خاطر توفان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: توفان مسیرهای ارتباطی زاهدان- بم و زاهدان - خاش را مسدود کرد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سیستان و بلوچستان، عباسعلی ارجمندی اظهار داشت: این محورها ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح امروز به دلیل توفان شدید گرد خاک مسدود شد.

وی ادامه داد: تردد در سایر مسیرهای نقاط شمالی سیستان و بلوچستان نیز به دلیل توفان گرد و خاک با احتیاط در حال انجام است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز در شمال، مرکز و برخی نواحی جنوبی استان توفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که سبب کاهش دید و اختلال گسترده در تردد جاده‌ای و ریلی نیمه شمالی استان و احتمال لغو پروازها در زاهدان و زابل خواهد شد.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان و گردوخاک با سرعت ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت امروز شمال، مرکز و برخی نواحی جنوبی استان را در بر می‌گیرد و باعث اختلال گسترده در ترددهای جاده‌ای، ریلی و هوایی مناطق درگیر می‌شود.

محسن حیدری گفت: منطقه اثر باد و گردوخاک شدید و توفان گردوخاک شهرستان های زاهدان، خاش، تفتان، میر جاوه، هیرمند، هامون، زهک، زابل، نیمروز، شمال شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، گلشن پیش بینی می شود اما سرعت توفان در زاهدان بیشتر برآورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود در اثر وزش این باد چشمه های تولید گردوغبار سیستان و بلوچستان فعال شود و توده های عظیم گردوغبار شکل گیرد و مناطق وسیعی از استان و مناطق خارج از استان را درگیر کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از پیامدهای احتمالی این توفان می توان به خیزش شدید گرد و خاک، خسارت به تاسیسات، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده ای به سمت شمال استان و استانهای کرمان و خراسان جنوبی، اختلال در حمل و نقل ریلی و لغو برخی پروازها، احتمال بروز خسارت در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها، احتمال سقوط درختان و تابلوها و سقوط مصالح ساختمانی و اشیاء از ساختمان های درحال احداث و کاهش موقتی ۸ تا ۱۲ درجه ای دما از اواخر وقت شنبه اشاره کرد.

منبع: ایرنا

257416