بارش شدید برف درگیلان؛

ارتفاع برف در برخی محورهای کوهستانی به 25 سانتیمتر رسید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش باران و برف و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان گفت: در برخی محورهای جاده ای در شمال غربی ارتفاع برف به 25 سانتیمتر رسیده اما تا کنون مشکل خاصی از ناحیه بارش ها گزارش نشده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، امیر مرادی عصر جمعه گفت: طی هماهنگی های انجام شده با دستگاهها تمامی دست اندرکاران مربوطه در آماده باش هستند تا در صورت بروز هر مشکلی برای رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز گفت: ارتفاع برف در محور اسالم- خلخال ۲۰-۲۵ سانتیمتر، پونل- خلخال ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر رسیده و در محورهای سیاهکل- دیلمان، بلوردکان- خصیب دشت و توتکابن - حشمت آباد - قوشه لانه بارش برف شدید گزارش شده است.

فریبرز مرادی افزود: تا کنون ۵۰ کیلومتر از محورهای برف گیر استان به حجم ۱۵۳ هزار و ۲۰۰ مترمکعب برفروبی شده و ۶۴ تن نیز شن و نمک مصرف شده است.

همچنین شبنم هادی نژاد سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: طی سه ساعت اخیر سرعت باد درشهرهایی همچون منجیل ۹۰.۷ کیلومتر بر ساعت، رضوانشهر ۶۹.۸ کیلومتر بر ساعت، املش ۴۴.۳ کیلومتر بر ساعت و رشت ۲۵.۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

براساس گزارش هواشناسی بارش تا صبح فردا (شنبه) در استان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

247337