نماینده مردم سنندج در گفتگو با پرسون عنوان کرد:

عملی نشدن وعده های دولت در کردستان/ کولبری همچنان یک مشکل برای مردم مرزنشین است

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: دولت در سالهای اخیر وعده های بسیاری برای ایجاد بسترهای توسعه اقتصادی در استان کردستان داده است، ولی هیچ یک از این وعده ها تاکنون عملی نشده است.

کردستان ـ سیدمهدی فرشادان؛ نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در گفت وگو با خبرنگار پرسون با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه به استان کردستان اظهار داشت: یکی از معضلاتی که سالهاست استان کردستان به ویژه شهری همانند سنندج را آزار می دهد، آمار بالای بیکاری جوانان و فارغ التحصیلان آن است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه سخنان خود بیان داشت: این بیکاری در صورتی در سنندج و دیگر شهرهای کردستان وجود دارد که این استان از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی در تمامی بخش ها برخوردار است.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از سوی دیگر دولت در سالهای اخیر وعده های بسیاری برای ایجاد بسترهای توسعه اقتصادی در استان کردستان داده است، ولی هیچ یک از این وعده ها تاکنون عملی نشده است.

فرشادان در ادامه تاکید کرد: مسئله دیگری که بارها مسئولان نسبت به آن گوشزد داده اند، بُعد فرهنگی بودن این استان است، متاسفانه با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی کردستان را استانی فرهنگی نامگذاری کردند ولی این امر تنها در حد حرف مانده است و مسئولان فرهنگی در این باره کار خاصی صورت نداده اند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: البته با این وجود رایزنی های صورت گرفته بودجه محرومیت زدایی در کردستان در سال آینده هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت، لذا امیداواریم که این بودجه بتواند بخشی از مشکلات بنیادی این استان را برطرف کند.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به مسئله و موضوع کولبری اشاره کرد و افزود: مسئله ای که هر ساله مطرح می گردد و درباره آن قول هایی هم داده می شود، کولبری است، ولی تاکنون در این باره برای این قشر کار خاصی انجام نشده است.

فرشادان با اشاره به اینکه دولت باید از خام فروشی دوری کند و به سمت ایجاد صنایع تبدیلی حرکت کند، گفت: با وجود اینکه کردستان در بحث معدن نسبت به دیگر استانهای کشور بسیار غنی است، ولی بازهم نتوانسته ایم که از پروسه خام فروشی عبور کنیم و این یک زیان بزرگ و هدررفت سرمایه های کردستان محسوب می شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران به دیگر مشکلات این استان اشاره کرد و بیان داشت: در سالهای اخیر مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی در کنار هم باعث ایجاد یک وضعیت ناخوشایند در سطح استان کردستان گردیده و آمارهای موجود موید این ادعاست.

آیین مهر ـ استان کردستان

247170