برخورد با واحدهای اقامتی غیرمجاز در قزوین

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از برخورد قانونی با تبلیغ‌کنندگان و مالکان واحدهای اقامتی غیرمجاز و پلمب این مراکز خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ ضمن اعلام این خبر با اشاره به فعالیت و تبلیغات واحدهای اقامتی غیرمجاز در فضای مجازی و سایت‌های مختلف در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز، گفت: بر اساس مصوبه ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا، اقامت مسافران در ایام نوروز، تنها در واحدهای اقامتی رسمی مانند هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرهای دارای مجوز و پروانه بهره‌برداری از اداره‌کل استان امکان‌پذیر است و از اقامت مسافران در مراکز اقامتی غیرمجاز و برپایی چادرها و کمپ‌ها جلوگیری خواهد شد.

او با بیان این‌که اقامت در واحدهای غیرمجاز تهدید جدی برای سلامتی مسافران خواهد بود، افزود: با توجه به تشدید نظارت و بازدیدهای اعضای کمیته نظارت بر تأسیسات گردشگری استان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی و نحوه ارائه خدمات در تأسیسات گردشگری سطح استان و مراکز اقامتی رسمی توسط بازرسان به‌صورت مستمر کنترل می‌شود در صورتی که بر فعالیت واحدهای غیررسمی نظارتی وجود ندارد و قطعا اسکان گردشگران در این مراکز مشکلاتی را به‌ویژه به لحاظ بهداشتی برای آن‌ها به‌همراه خواهد داشت.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از مسافران و گردشگران خواست تا برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی با آگاهی کامل نسبت به انتخاب محل اسکان خود اقدام کنند.

او تأکید کرد: درصورت مشاهده و دریافت گزارش از تبلیغ یا فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز قطعا با مبلغان و مالکان این مراکز برابر با قانون برخورد خواهد شد.

247111