قالیباف:

سهم 15 درصدی دولت از معادن در خودِ کردستان هزینه خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما این است که از سهم 15 درصدی دولت که از معادن دریافت می کند، در خود استان کردستان برای توسعه آن استفاده کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدباقر قالیباف؛ رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز به همراه هیات اعزامی از تهران و دیگر مسئولان استانی کردستان از معدن طلای «زرکوه» شهرستان قروه بازدید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در بحث اقتصاد، وجود معادن در هر کشوری است و خوشبختانه ایران از این حیث بسیار غنی است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بازدیدی که امروز از معدن طلای «زرکوه» قروه داشتیم شاهد رشد و پیشرفت های قابل توجهی در آن بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با این وجود در بحث مدیریت معادن همچنان دچار کمبودها و کم کاری هایی هستیم که یکی از این موارد خام فروشی است.

قالیباف با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد بسترهای فرآوری مواد معدنی در داخل کشور هستیم، بیان داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این بخش در حال انجام است که این امر می تواند مانع بزرگی در خروج بی علت ارز از کشور گردد و در مقابل ارزآوری بیشتر برای دولت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وجود معدن طلای «زرکوه» شهرستان قروه به عنوان یکی از بزرگترین معادن طلای کشور نقش مهمی در توسعه منطقه می تواند داشته باشد که برای رسیدن به این مهم نیازمند مدیریت صحیح، قاطع و علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه معدن طلای «زرکوه» شهرستان قروه پس از دو دهه غیرفعال بودن، اکنون فعال شده است، تاکید کرد: خوشبختانه جایگاه کردستان در بحث معادن بسیار ممتاز است و در ضمن کارهای خوبی برای احداث کارخانه فولاد در این استان انجام گرفته است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با این حال در بازدید امروز متوجه برخی از نارضایتی ها از سوی مردم منطقه بودیم، باید در بحث درآمد، اشتغال و... از این معادن، مردم منطقه در اولویت باشند، بنابراین این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: ان شاء الله تلاش ما این است که از سهم 15 درصدی دولت که از معادن دریافت می کند، در خود استان کردستان برای توسعه آن استفاده کنیم.

آیین مهر ـ استان کردستان

246971