دعوی حقوقی شرکت ریپل و شرکت تتراگون (Tetragon) به‌نفع ریپل مختومه اعلام شد

ریپل در بیانیه ای، شکایت تتراگون را «اقدامی فرصت‌طلبانه» برای سوءاستفاده از ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) عنوان کرد و دادگاه ایالت دلاور درخواست شرکت تتراگون را مبنی بر بازپس‌گیری سهامش در شرکت ریپل رد کرد. این شرکت در شکایت خود، جدال شرکت ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به‌عنوان دلیل این درخواست عنوان کرده بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، ریپل در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از شرکت تتراگون به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی دریافت کرد. این تأمین مالی در مرحله جذب سرمایه سری C انجام شد. در این قرارداد سرمایه‌گذاری ماده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه اگر ارز دیجیتال XRP از سوی یک نهاد رسمی به‌عنوان اوراق بهادار شناخته شود، تتراگون این حق را دارد که سهام مالکیتی خود را به‌صورت وجه نقد از ریپل بازپس بگیرد.

تتراگون ادعا کرده بود که اقدام اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه ریپل برای فروش ارز دیجیتال XRP به‌منزله نقض قوانین و مقررات اوراق بهادار رسمی است. بنابراین شرکت ریپل باید مبلغ سرمایه‌گذاری‌ شده این شرکت را بازپس دهد.

در این پرونده دادگاه جانب ریپل را گرفت و اعلام کرد که هنوز مشخص نشده است که آیا ریپل یک اوراق بهادار رسمی است یا خیر.

قاضی دادگاه ایالت دلاور در این زمینه گفت: تغییری در ماهیت حقوقی ارز دیجیتال XRP پس از اقدام اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به قبل صورت نگرفته است و این اقدام اجرایی در واقع موضوع اوراق بهادار بودن و یا نبودن XRP را در قالب یک سؤال مطرح کرده است. سؤالی که هنوز حل‌نشده باقی مانده و به قطعیت نرسیده است. هنگامی که این موضوع مشخص شد دادگاه منطقه‌ای به آن رسیدگی می‌کند.

در پی اعلام رأی دادگاه، شرکت ریپل بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که شکایت تتراگون «اقدامی فرصت‌طلبانه» برای «سوءاستفاده» از ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار بوده است و حکم نهایی باید به این سردرگمی پایان داده و بیان کند که کمیسیون مزبور اوراق بهادار بودن XRP را مشخص نکرده است.

246933