غربی ها راهی جز کنار آمدن با ایران ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی به نوعی مصداق "یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ" است.

به گزارش سایت خبری پرسون، فداحسین مالکی، در واکنش به بیانیه تروئیکای اروپا پس از عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس انرژی اتمی، تصریح کرد: اروپایی‌ها در حال نزدیک شدن به درک واقعیت‌ها هستند از این رو اقدام به صدرو قطعنامه نکردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به اینکه صدور قطعنامه‌های انتقادی تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد و این امر موضوعی است که اروپایی‌ها متوجه آن هستند، اضافه کرد: در این بین نباید فراموش کرد که نگرش و درک بایدن نسبت به درک واقعیت‌ها و همچنین موقعیت ایران در منطقه و جهان متفاوت از دولت قبلی ایالات متحده است و این امر بر معادلات تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ایران حلقه تعامل بین اروپا و آمریکا است، ادامه داد: در زمان ترامپ اروپایی‌ها با آمریکا سرسازگاری در موضوعات کلان نداشتند و بایدن می‌خواهد این نقص را با موضوعات مرتبط با کشورمان برطرف کند لذا برای تحقق چنین امری نیاز به شکل گیری مواضع مشترک نسبت به ایران است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه غربی‌ها پذیرفته اند قطعنامه‌ها نمی‌تواند تاثیر منفی بر ایران بگذارد، افزود: در واقع غربی‌ها دریافته اند باید با ایران اسلامی کنار بیایند؛ ایالات متحده نیز به خوبی می‌داند چاره‌ای جز اقدام به تعهدات برجامی اش ندارد.

246904