بیش از ۷ میلیارد ریال کتاب در طرح زمستانه به فروش رفت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: بیش از ۷ میلیارد ریال کتاب در طرح زمستانه کتاب ۹۹ مازندران به فروش رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، معصومه فرجی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان فروش بیش از ۷ میلیارد ریال کتاب در طرح زمستانه، گفت: این طرح از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد که ۱۶ هزار رو ۷۱۷ کتاب توسط ۳۵ کتابفروشی فعال عضو این طرح به فروش رسیده است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح‌های فروش کتاب در فصول مختلف سال ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابفروشی‌های استان و همچنین رونق بازار نشر است.

فرجی گفت: در طرح زمستانه کتاب ۹۹، کتب عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی با ۲۵ درصد یارانه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح عرضه شدند.

وی افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۲ میلیون ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار نیز ۴۰۰ هزار ریال است.

فرجی گفت: طرح‌های فصلی کتاب یکی از طرح‌هایی است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود:در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

246767