احداث بنا در حریم رودخانه ممنوع؛

با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز روستایی در رضوانشهر برخورد خواهد شد

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها گفت: ساخت و ساز در روستاها باید مجوز داشته باشد و از احداث بنا در حریم رودخانه ها جلوگیری و با افراد متخلف برخورد شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمود قاسمی روز دوشنبه در همایش دهیاران بخش پره سر این شهرستان گفت: روستاها یکی از مهمترین پایگاه‌های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه هستند که تقویت توانایی‌های جامعه روستایی می‌تواند منجر به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی همچنین در ادامه بر پیگیری امور روستایی در زمینه های مختلف از جمله پروژه های عمرانی و طرح های اشتغالزا و همچنین وظایف محوله در راستای توسعه عمران و آبادانی روستایی تاکید کرد.

قاسمی با بیان اینکه توجه به روستاها از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار داشت: دولت در حوزه های عمرانی و زیرساختی خدمات خوبی در شهرستان ارائه نموده و سال ۹۹ در حوزه برق رسانی حدود ۲۲ میلیارد تومان در این مناطق هزینه شده است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به خدمات دولت در زمینه راه روستایی نیز گفت: در حوزه آسفالت بافت روستایی در سال ۹۹ بیش از ۵ کیلومتر آسفالت معابر بافت روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به نقش دهیاران برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: دهیاران در زمینه مشارکت حداکثری مردم روستاها در انتخابات، نقش مهمی بر عهده دارند و باید با رعایت اصل بی طرفی و در راستای تحقق دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهور، برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

فرماندار رضوانشهر در خاتمه تاکید کرد: انتخابات پیش رو از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند همراه با مشارکت حداکثری مردم بهره گرفت.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: ایرنا

246625