به منظور جلوگیری از قاچاق دام انجام شد؛

بیش از 2 میلیون راس احشام در آذربایجان‌غربی پلاک کوبی شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پلاک کوبی 2 میلیون و 340 هزار و 93 راس احشام در استان طی امسال خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه پلاک کوبی احشام با هدف جلوگیری از قاچاق دام و هویت گذاری احشام انجام می‌شودریاف اظهارداشت: از ابتدای سال 98 با آغاز طرح پلاک‌کوبی احشام تا پایان آذرماه امسال 770 هزار راس دام پلاک‌کوبی شده بود اما این تعداد در سه ماه اخیر به بیش از 2 میلیون و 340 هزار راس افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون طبق آمار موجود سه میلیون و 863 هزار راس دام سبک و ۵۱۳ هزار و ۱۲۱ راس دام سنگین در استان داریم،تصریح کرد: با توجه به استقبال صاحبان دام در استان پیش‌بینی می‌شود این میزان به آمار جمعیت دامی استان نزدیک شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر افرایش اگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک‌کوبی دام‌ها ادامه داد: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک‌کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک‌کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت‌های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها انجام شود.

یوسفی رضایی اضافه کرد: با توجه به‌ اتمام زمان پلاک‌کوبی، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند .

وی خاطرنشان کرد: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

این مقام مسوول یادآور شد: پلاک 15 رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمام هزینه های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

انتهای پیام/

246592

مطالب مرتبط