مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان:

صدور 108 مجوز الکترونیکی برای کانون مساجد استان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان: براساس آخرین آمار بیش از 604 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان کردستان دارای مجوز بوده و در حال فعالیت هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز به مناسبت سالروز تشکیل کانون های مساجد در نشست خبری بیان داشت: برای جلوگیری از جنگ نرم و رسانه ای بیگانگان و دشمنان اسلام و انقلاب ستاد عالی کانون های مساجد در سراسر کشور در سال 1371 تشکیل گردید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: براساس آخرین آمار بیش از 604 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان کردستان دارای مجوز بوده و در حال فعالیت هستند.

گلباغی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طبق آماری های موجود در سال 1395 بیش از 3 هزار مکان مذهبی در سطح استان کردستان شناسایی شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: از 3 هزار مکان مذهبی شناسایی شده در سطح استان کردستان، 2 هزار و 96 مکان را مساجد تشکیل می دهند و از سوی دیگر به ازای هر 520 کردستانی یک مکان مذهبی در این استان وجود دارد.

این مقام فرهنگی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم شرایط کرونایی و دیگر مشکلات امسال موفق شدیم که 16 کانون فرهنگی هنری مساجد را در سطح استان کردستان ایجاد کنیم.

گلباغی بیان کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید در یک چهارم مساجد استان کردستان، کانون و کتابخانه تشکیل شود که تاکنون ۹۰ درصد این مهم تحقق یافته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اظهار داشت: از کل کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، بیش از 433 کانون در روستای کردستان قرار دارند از سوی دیگر براساس تغییراتی که از سال گذشته در ستاد کانون های مساجد ایجاد شده است همه فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مساجد و در قالب طرح «فهما» انجام می گیرد.

گلباغی در پایان سخنان خود با اشاره به تصویب تشکیل شورای فرهنگی در روستاها در شورای فرهنگ عمومی کردستان، خاطرنشان کرد: طرح «فهما» ۲ با شعار «ایران قوی» در سال جاری برگزار شده که 46 کانون در شهر سنندج موفق شده اند که امتیازی بالای 2 هزار به دست بیاورند.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

246383