نوروزی:

انتخاب «بیت‌کوین» به‌عنوان مهریه قانونی نیست

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بنابراین اگر کسانی رمز ارز یا بیت کوین را به عنوان مهریه خود قرار داد در زمان دریافت نباید هیچ توقعی از حاکمیت یا دادگاه‌های خانواده داشته باشند، زیرا این اتفاق ...

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، درباره تعیین رمز ارز به عنوان مهریه، اظهار کرد: ابتدا باید گفت مال و سرمایه چیزی هست که قابل لمس است از این رو طبق شرع و قانون مهریه باید یک چیز مشخصی باشد تا زن پشتوانه‌ای برای خود داشته باشد.

وی ادامه داد: از این رو رمز ارز یا بیت کوین یک چیز نامشخص و فریبنده‌ای هست به نظر می‌رسد که این موارد را دفاتر ثبت ازدواج نباید ثبت کنند، زیرا این موضوع از نظر قانونی ایراد دارد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: بنابراین اگر کسانی رمز ارز یا بیت کوین را به عنوان مهریه خود قرار دادند در زمان دریافت نباید هیچ توقعی از حاکمیت یا دادگاه‌های خانواده داشته باشند، زیرا این اتفاق همانند چاه است که فرد با دست خود، خودش را روانه آن چاه می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: اما اگر رمز ارز در کشور قانونی و سازوکار آن مشخص شد آن زمان می‌توان فکری برای این موضوع کرد و حتی می‌شود مردم را ترغیب به آن کرد، ولی هنوز چنین چیزی در جامعه و قانون به صورت رسمی مطرح نشده است و اگر کسی چنین عقدی را انجام دهد یک اشتباه فاحشی را مرتکب شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: از این رو باید به کسانی که چنین مهریه‌هایی را انتخاب می‌کنند باید هشدار داد که، چون قانونی نیست در زمان مطالبه آن دادگاه و قانون نمی‌تواند کمکی به فرد داشته باشد و به نوعی آن شخص با مشکل اساسی روبه رو خواهد شد.

منبع : دانشجو

246207