نوروز پرابهام و تصمیم گیری های مبهم/ بلاتکلیفی تکلیف تعطیلات عید

یادداشت/ نوروز امسال چگونه باشیم و چگونه عمل کنیم؟!، هنوز برای بسیاری از ما در سایه است، هنوز مسئولان متولی در وزارت بهداشت و درمان درباره تعطیلات نوروزی، به صورت صریح و جامع اطلاع رسانی نداشته اند، از سوی دیگر ثانیه ها و دقایق به سرعت برای رسیدن به قرن چهاردهم گام بر می دارند، اما تکلیف تعطیلات نوروزی همچنان بلاتکلیف است.

تصویر نوروز پرابهام و تصمیم گیری های مبهم/ بلاتکلیفی تکلیف تعطیلات عید

سایت خبری پرسون- در آستانه ورود به قرن چهاردهم خورشیدی قرار داریم و در حالی این پروسه زمانی را پشت می گذاریم که هنوز به نوعی جامعه بشری به ویژه ایران درگیر ویروس کروناست و همین عامل باعث شده است که به معنای واقعی زندگی ها از بنیان تغییرات بزرگی را در خود احساس کنند.

نوروز 1400 بی شک برای هر ایرانی یک نوروز به یاد ماندنی خواهد بود از آن حیث که در این بهاران جدید، جامعه پیرموان هنوز در بهت و حیرتی عمیقی فرو رفته است و افکار عاجز از وضعیت هفته ها، روزها و ساعت هاست.

نوروز امسال چگونه باشیم و چگونه عمل کنیم؟!، هنوز برای بسیاری از ما در سایه است، هنوز مسئولان متولی در وزارت بهداشت و درمان درباره تعطیلات نوروزی، به صورت صریح و جامع اطلاع رسانی نداشته اند، از سوی دیگر ثانیه ها و دقایق به سرعت برای رسیدن به قرن چهاردهم گام بر می دارند، اما تکلیف تعطیلات نوروزی همچنان بلاتکلیف است.

«سفرهای نوروزی با اتوبوس امکان پذیر است و با وسایل شخصی ممنوع»؛ به نظر می رسد هر کسی یا هر ستادی که این تصمیم را گرفته، از اساس با مسئله کرونا ناآشنا بوده است.

بی گمان احتمال ابتلا به کرونا در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار بیشتر از وسایل و خودروهای شخصی است.

اما این تصمیم که با وسایل عمومی سفر کنیم بهتر از خودروی شخصی است، عدم درایت و علم مسئولان محترم را می رساند!

چگونه در ماههای قبل به کرار از مردم می خواستند تا جایی که امکان دارد از اتوبوس، مترو و... استفاده نکنید، ولی با یک چرخش 180 درجه ای اصل داستان کامل عوض گردید؟!

سفر با اتوبوس که قریب به 40 مسافر می تواند با خود جابجا کند و از سوی دیگر فضای محدود آن برای این حجم مسافر بسیار سریع تر می تواند کرونا را شیوع دهد و تنها کافی است که یک مبتلا به کرونا در اتوبوس مذکور حضور داشته باشد و سرنوشت 39 نفر مابقی هم مشخص است و نیاز به بازتعریف ندارد.

اینگونه تصمیمات بدون تدبیر و کارشناسی بی شک نه تنها هرگز نمی تواند در جلوگیری از شیوع کرونا موثر باشد، بلکه همین تصمیمات خود می توانند استارت یک موج شدید کرونا، آنهم کرونای انگلیسی در کشور را رقم بزنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

245998