ابتلای بیش از 14 نفر به کرونا طی هر ساعت در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی از ابتلای ۳۴۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به کرونا خبر داد که نشان دهنده ابتلای بیش از ۱۴ نفر طی هر ساعت در استان است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده از ابتلای ۳۴۲ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به کرونا خبر داد و اظهار داشت: این آمار نشان دهنده ابتلای بیش از ۱۴ نفر طی هر ساعت در استان است و حدود ۲۵ درصد از این تعداد نیز در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شده اند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، ۴۷۸ نفر بر اثر ابتلا به سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی آذربایجان‎‌غربی بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۸ نفر مشکوک به کرونا بوده و ۲۵۰ نفر نیز مبتلای قطعی به این ویروس به شمار می‌روند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین تعداد بستری‌شدگان در بخش های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان به ۱۴۶ نفر افزایش یافته و ۳۱ نفر نیز تحت ونتیلاتور قرار دارند.

آقازاده اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی جان خود را از دست داده اند که با احتساب این افراد، کل فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۶۵۵ نفر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، افزایش تعداد مبتلایان با سرعت کندتری ادامه یابد.

در آذربایجان‌غربی همچنین ۳.۲ درصد مبتلایان به کرونا جان خود را از دست می‌دهند که بهتر از متوسط کشوری ولی ضعیف‌تر از متوسط جهانی است.

245987

مطالب مرتبط