رییس قوه قضاییه:

مسائل حقوقی از طریق رسانه ملی برای مردم تبیین شود

رئیس قوه قضاییه در جلسه نشست با قضات و کارکنان قضایی آذربایجان غربی گفت: برای کاهش آمار پرونده‌ها و افزایش آگاهی مردم از مسائل حقوقی لازم است مسئولان قضایی استان مسائل حقوقی را از طریق رسانه ملی برای مردم آموزش دهند.
تصویر مسائل حقوقی از طریق رسانه ملی برای مردم تبیین شود

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی،آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه کار قضاوت بسیار مهم و سنگین بوده و کار خلیفه الله به شمار می‌رود تصریح کرد: حکم‌شناسی و موضوع‌شناسی لازمه قضاوت عادلانه بوده و قضات نیز باید در همه حال دانش خود را به روز کنند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: شرط اساسی قضاوت، علم و دانش و نیز عدالت و تقوا است و همچنین قاضی باید مجتهد و عادل باشد و همواره خود را در سلطه پروردگار ببیند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: کارشناسان باید در نظر کارشناسی دقت کرده و معاینه و تشخیص را به درستی انجام دهند چون برخی تفاوت‌ها در کارشناسی بسیار بحث‌برانگیز است و در کار داوری قضات خلل وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز برای قضاوت عادلانه، "حکم‌شناسی" در کنار "موضوع‌شناسی" لازم است و از سوی دیگر به روزرسانی و آموزش و تشخیص موضوع توسط قضات بسیار حائز اهمیت است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه همکاران باید در قضیه بازداشت دقت کنند افزود: بازداشت باید با دلایل قابل توجه و قطعی باشد و نباید با آبروی افراد بازی شود.

وی با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است تصریح کرد: باید نواقصات این قانون در شورای نگهبان برطرف شده و تعیین تکلیف شود اما تا آن روز شورای حل اختلاف باید با قوت به کار خود ادامه دهد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرونده‌های معوقه در استان کاهش یافته، امید است با همکاری قضات شاهد کاهش بیش از پیش این پرونده‌ها باشیم.

انتهای پیام/

245954