همزمان با سفر رییس قوه قضاییه

آزادی 126 زندانی از زندان‌‌های آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در حاشیه مراسم آزادی زندانیان گفت: تراکم جمعیت زندانیان در زندان مهاباد بیشتر از ظرفیت است و انتظار داریم برای این مساله توسط مقامات محلی چاره اندیشی شود.
تصویر آزادی 126 زندانی از زندان‌‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی حاج محمدی در حاشیه مراسم آزادی 126نفر از زندانیان همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تراکم جمعیت زندانیان در زندان مهاباد بیشتر از ظرفیت است و انتظار داریم برای این مساله توسط مقامات محلی چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در حاکمیت اسلامی حفظ کرامت انسان‌ها یک اصل است و زندانیان نیز دارای حقوق شهروندی و کرامت انسانی هستند، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که خدمت در زندان‌ها در نظام اسلامی یک فرصت است که می‌توان به افراد آسیب دیده جامعه کمک کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه اگر ما بتوانیم با اجرای کامل برنامه‌های اصلاحی و تربیتی شرایط مناسب را برای بازگشت زندانیان به زندگی شرافتمندانه فراهم کنیم افزود: یقیناً زندانیان نیز در این مسیر تلاش متقابلی انجام خواهند داد و با توجه به توسعه برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها، مددجویانی که حضور فعال در این برنامه‌ها داشته باشند از امتیازات قانونی برخوردار خواهند شد.

خدرلو، فرماندار شهرستان مهاباد هم انتقال زندان مهاباد به خارج از شهر و توجه ویژه به راه باز برای زندانیان را از مطالبات کلیدی عنوان کرد و افزود: همزمان با سفر رئیس سازمان زندان‌های کشور به مهاباد زمینه آزادی ۱۰ زندانی مهابادی فراهم شد که بدون شک زندگی دوباره ای برای زندانی و خانواده‌هایشان خواهد بود.

245924