تا ساعتی دیگر؛

مجموعه فرهنگی گردشگری بام میبد افتتاح خواهد شد

آیین افتتاح مجموعه فرهنگی گردشگری بام میبد با حضور طالبی استاندار یزد، هیات همراه و مسئولین استانی و شهرستانی تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.
تصویر مجموعه فرهنگی گردشگری بام میبد افتتاح خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیین افتتاح مجموعه فرهنگی گردشگری بام میبد با حضور طالبی استاندار یزد، هیات همراه و مسئولین استانی و شهرستانی تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.

شهردار میبد درخصوص مجموعه فرهنگی گردشگری بام میبد گفت: در گذشته زمینی به مساحت 17 هکتار به صورت پارک جنگلی از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بنا شده بود که در مدت یکسال و با طراحی فضاهای متنوع برای استفاده شهروندان و مسافران و با اعتباری بالغ بر65 میلیارد ریال، فاز اول مجموعه فرهنگی گردشگری بام در آستانه بهره برداریست.

علیرضا نقوی افزود: این پروژه شامل سه فاز می باشد که در فاز اول پردیس تفریحی و ورزشی و زمین چمن مصنوعی و زمین های ورزشی مختلف، گذر نگاره‌ها نخستین مسیر پیاده راه با اقتباس از سیمای باستانی شهر، نخستین مسیر دوچرخه سواری، سالن روباز ۲ منظوره مخصوص پیست اسکیت و اولین سالن سینما و آمفی تئاتر روباز استان یزد به بهره برداری می رسد.

دبیر شهرجهانی زیلو درخصوص تاثیرگذاری محیط های شهری بر رفتارهای شهروندان عنوان کرد: از ویژگی‌های فضاهای شهری تاثیرگذاری بر ادراک شهروندان و مخاطبان آنان است از این روی فضاهای شهری می بایست همواره بستر رویدادهای مختلفی باشند و مدیران شهری با ایجاد فضاهای ایمن، خانواده محور و خلق رویدادهای مختلف، خاطرات شیرین و لحظات مانایی برای شهروندان رقم خواهند زد و در نتیجه خلاقیت، سرزنده ماندن شهروندان، داشتن خانواده ای سالم و مشارکت شهروندان در داشتن شهری پویا، خلاق و سالم را به دنبال خواهد داشت.

نقوی انسان را محور توسعه دانست و افزود: درجه توسعه یافتگی جوامع بستگی به استفاده بهینه از تمامی توان نیروی انسانی آنها دارد. برای پیشرفت و بالندگی یک جامعه، باید از تمامی ظرفیتها و توانمندی‌ها بهره جست و امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل نمود. انسان موجودی اجتماعی و نیازمند فضاهایی برای حضور است. کیفیت این حضور بستگی به معنایابی فضا و به تبع آن آفرینش مکان می‌باشد. مکان‌ها بر پایه وقایعی که در آنها روی می دهد معنا می‌یابند. آفرینش مکان به مردم این حس را القا می کند تا فضاهای عمومی را به عنوان قلب هر جامعه‌ای دوباره متصور شوند.

نقوی ادامه داد: مرحله دوم نیز پردیس فرهنگ و هنر شامل موزه مردم‌شناسی است که از سوی بخش خصوصی و به همت محمدعلی کریم زاده در حال ساخت است و مرحله سوم آن باغ هنر سفال و باغ هنر زیلو به مساحت ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال 1400 آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

245830

مطالب مرتبط