کلاهبردار در کمین پلیس آگاهی پایتخت؛

متهمی که با عنوان مامور کلاهبرداری می کرد، دستگیرشد

شخصی که با عنوان مامور، اقدام به کلاهبرداری می کرد و با خوراندن آبمیوه مسموم، شاکیان را بیهوش نموده و در پایان اسناد، مدارک و اموال آنان را می ربود دستگیرشد.
تصویر متهمی که با عنوان مامور کلاهبرداری می کرد، دستگیرشد

به گزارش خبرنگار حوادث سایت خبری پرسون، هفته گذشته کلاهبردار سابقه دار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت دستگیرشد؛ اما شرح ماجرا چه بود:

سردار علیرضا لطفی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ" توضیح داد: سال ۹۸ پرونده ای تحت عنوان زورگیری، سرقت به عنف، بیهوشی به پایگاه هفتم ارجاع داده شد.کاراگاهان پایگاه هفتم آگاهی تحقیقات پلیسی بر روی این پرونده انجام دادند. کاراگاهان توانستند طی عملیاتی متهم را در شهرستان پرند دستگیر کنند.

در بررسی های بیشتر، مشخص شد که متهم شکات بسیاری در شهرهای ساری، شهرری، قم، همدان، آبادان، شیراز دارد. با این شهرستان ها مکاتبه شد و شکات برای پیگیری پرونده خود به تهران آمدند. شیوه کلاهبرداری متهم ۳۸ ساله اینگونه بود که متهم در سایت دیوار آگهی می کرد که به راننده شخصی با حقوق و مزایای بالا نیاز دارد. خود را مامور و منتسب به مقامات لشکری و کشوری معرفی می نمود. با افراد سرشناس بصورت فتو شاپ عکس هایی تهیه و برای فریب رانندگان و جلب اعتماد آنان نشان می داد.

سپس بعد از چند روز به رانندگان‌ می گفت؛ خودرو شما در حد شان بنده نیست و باید خودرو مدل بالاتر تهیه کنید و زمانیکه رانندگان می گفتند که ما هزینه تهیه ماشین مدل بالا را نداریم به آنان می گفت که وکالت فروش خودرو خود را به من بدهید زمانی که خودرو شما را فروختم یک خودرو مدل بالاتر برای شما تهیه می کنم و مابقی هزینه آن را هم از حقوق ماهیانه شما کم خواهم کرد و شاکیان را داخل محضر میبرده و وکالت رسمی میگرفت و بعد در محضر خانه، به شاکیان آبمیوه و کیک می داد و شاکیان را بیهوش می کرد که یکی از این افراد را هم بعد از بیهوشی در میدان بهمن انداخته بود که همکاران انتظامی این فرد را یافتند. در بعضی موارد نیز بعد از محضر خانه، شاکی را به بهانه خرید دارو به داروخانه می فرستاد و تا شاکی به داروخانه می رفت، به همراه مدارک فرار می کرد. این کلاهبردار تمامی هزینه های حاصل از کلاهبرداری را ملک، باغ و زمین خریده و تماما را به نام برادر، مادر و پدر خود سند زده است. متهم ۳ سابقه زندان دارد.

شخصی با عنوان مامور اقدام به کلاهبرداری می کرد. وی با خوراندن آبمیوه مسموم، شاکیان را بیهوش نموده و در پایان اسناد، مدارک و اموال آنان را به سرقت می برد.

اظهارات شاکی پرونده:

در سایت دیوار آگهی مشاهده کردم مبنی بر اینکه فردی که خود را فردی از رده های مملکتی معرفی کرده بود به راننده شخصی با پرداخت حقوق بالا نیاز دارد، من نیز پذیرفتم. خودرو من تیبا بود بعد از سپری شدن چندروز این فرد به من گفت که خودرو شما درحد شخصیت بنده نیست و باید خودرویی بهتر تهیه کنید و پیشنهاد داد که خودرو شما را به دوستانم در سپاه می دهم بفروشند و بعد از فروش برای شما خودرو پژو ۴۰۵ تهیه کرده و ما به التفاوت آن را نیز از حقوق ماهیانه شما، کسر خواهم کرد. من هم به همراه کلاهبردار به دفترخانه رفتم و وکالت فروش را به وی دادم‌ بعد از محضر خانه به بهانه خرید دارو من را به داروخانه فرستاد و بعد از آن به همراه مدارک و اسناد که داخل ماشین بود فرار کرد.

این کلاهبردار، ۲ بادیگارد داشت و من در سعادت آباد فرد را سوار می کردم و من را به مکان ها و سازمان های نظامی می برد. داخل خانه ای که سرایدار نیز داشت رفتم که عکس هایی با شخصیت های مختلف لشکری و کشوری انداخته بود که به دیوارهای خانه نصب کرده بود. پرونده بنده در مرحله توقیف و رد مال است و از سردار لطفی و کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پایتخت کمال تشکر و قدردانی را دارم.

این کلاهبردار با قرارتامین مناسب جهت تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی است.

گزارش: ساراپیرانه

245814