وظایف رییس جدید در قبال فوتبال بانوان / این چند نکته را به خاطر بسپار آقای رییس

رییس جدید فدراسیون را حالا می شناسیم. شهاب الدین عزیزی خادم. حالا دیگر با نایب رییس بخش بانوان هم آشنایی داریم. شهره موسوی که قرار است فوتبال بانوان را زنده کند.

تصویر وظایف رییس جدید در قبال فوتبال بانوان / این چند نکته را به خاطر بسپار آقای رییس

به گزارش سایت خبری پرسون، البته شهره موسوی در بدو انتخاب خود به عنوان نایب رییس بخش بانوان صحبتی به زبان آورد که در ادعای او در مورد «زنده کردن فوتبال بانوان» کمی تردید کردیم. آنهایی که بر روی مسائلی همچون تبعیض های جنسیتی حساس هستند می دانند این جمله موسوی یعنی چه: «ما زن هستیم، اما مردانه کار میکنیم!». باور پذیر نیست که یک زن تحصیل کرده آن هم در مقام نایب رییس فدراسیون فوتبال چنین جمله توهین آمیزی را آن هم در بدو انتصابش به زبان بیاورد. این جمله یعنی توهین مستقیم به زنان، یعنی شما به عنوان زن آنقدری ارزش ندارید که هر چقدر هم سخت کوش باشید کارتان زنانه باشد، حتما باید مردانه باشد!

از این حرف نسنجیده و به شدت سطح پایین شهره موسوی که بگذریم اکنون فقط باید به آینده فوتبال بانوان نگاه کنیم. آنچه که در دو سال اخیر به فوتبال بانوان گذشت اصلا قابل تعریف نیست. از تعطیلی تیم های ملی فوتبال تا خروج از رنکینگ فیفا و انواع و اقسام مشکلات ریز و درشت مالی. شهاب الدین عزیزی خادم در قبال فوتبال بانوان چه وظایفی دارد؟

1-زنده کردن تیم های ملی

چه چیزی مهم تر از برگرداندن حیات دوباره به تیم های ملی فوتبال بانوان؟ رده ملی فوتبال بانوان در عین بی عدالتی و بی انصافی به طور کامل سه سال تعطیل شد و برای این تعطیلی هم انواع و اقسام بهانه های توجیه ناپذیر ردیف کردند. اما عزیزی خادم در همین ابتدای راه باید تکلیف خود را در قبال فوتبال بانوان روشن کند. یا با فوتبال بانوان هست، یا نیست. اگر باشد که هیچ اما اگر نباشد...

2-ساماندهی مربیان

چرخه مربیان لیگ برتر فوتبال بانوان و اصلا تمامی رده های سنی در حال کوچک تر شدن است. مربیان بخش بانوان برخلاف همتایان مرد خود چندان فرصتی برای شرکت در کلاس های مربی گری ندارند و نمی توانند پا به پای آنها پیش بروند و به همین دلیل فوتبال بانوان ایران در حال حاضر بیشتر از آنکه به مربیان زن نیاز داشته باشد به مربیان مرد نیاز دارد چرا که فرصتی برای پیشرفت فوتبال زنان فراهم نکرده اند و مربیانش را به دوره های مربی گری نفرستاده اند.

3-فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات

برای اینکه بیشتر متوجه مورد سوم شویم باید چند مثال بیاوریم. تیم های لیگ برتری برای حضور در رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان و سایر لیگ های زیرگروه گاه ورزشگاه ندارند! فراهم آوردن موقعیت های مناسب فیزیکی وساختاری و البته فراهم آوردن موقعیت های مالی برای باشگاه ها و درآمدزایی برای آنها یکی دیگر از وظایف غیرقابل انکار شهاب الدین عزیزی خادم است.

4-احیا کردن رده های پایه

در چند سال اخیر شاهد رویدادهایی نمایشی و لاکچری در حوزه فوتبال زنان برای رده های سنی زیر 16 سال بودیم که البته بهره وری آنچنانی نداشته است. شهاب الدین عزیزی خادم وظیفه دارد استعدادیابی گسترده برای رده های سنی مختلف اعم از نونهالان، نوجوانان و جوانان را مد نظر قرار بدهد.

او مدیری جوان به شمار می رود که با وعده های فراوانی وارد انتخابات شد. او می تواند فوتبال بانوان ایران را نجات بدهد؟

245704