تصفیه خانه فاضلاب دامغان تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دامغان اعلام کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با هزینه کرد ۵۰ میلیارد ریال تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.

تصویر تصفیه خانه فاضلاب دامغان تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، بهروز زارع وامرزانی افزود: ۵۰ میلیارد ریال هزینه شامل ساختمان اداری، ابنیه و ساخت فرآیند تصفیه، آزمایشگاه و اتاق های برق در این مجموعه تاکنون هزینه شده است.

وی ادامه داد: تصفیه خانه دامغان دارای ۲ بخش است که فاز نخست بخش اول با تزریق اعتبار پنج میلیارد ریال دیگر تکمیل می‌شود.

زارع وامرزانی اظهار داشت: ۴۸ هزار انشعاب فاضلاب در مجموعه شهری اضافه می‌شود که در حال حاضر سه‌هزار و ۵۰۰ انشعاب فعال وجود دارد.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه شامل ۲ بخش ابنیه و مکانیکال است که بخش ابنیه به صورت کامل تکمیل شده است.

زارع وامرزانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از فاضلاب ذخیره شده در یک استخر موجود در محل تصفیه خانه، روزانه ۲۰ الی ۳۰ متر مکعب برای زیرسازی جاده دامغان - معلمان مصرف می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب دامغان با بیان اینکه ۷۰ درصد دبی آب مصرفی به فاضلاب منتقل می‌شود، گفت: دبی ورودی به مجموعه تصفیه خانه در حال حاضر پنج لیتر بر ثانیه است که پیش‌بینی بر این است، پس از تکمیل نهایی دبی ورودی به ۱۲۰ لیتر بر ثانیه برسد و در نهایت فاضلاب تصفیه شده صرف راهسازی، صنعت و محصولات خاص می‌شود.

۶۰ هزار اشتراک آب و هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب شهری فعال در دامغان وجود دارد. تامین آب شرب شهرستان از سه مسیر چاه و چشمه سارها، تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های بالادست انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

245665