چالش" فقدان نظام جامعه مدیریت امور خیر" نیاز به قانون در مجلس دارد

دبیر اجرایی سومین همایش خیر ماندگار گفت: مهمترین چالش در حوزه نیکوکاری، "فقدان نظام جامعه مدیریت امور خیر" است که این موضوع مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.
تصویر چالش" فقدان نظام جامعه مدیریت امور خیر"  نیاز به قانون در مجلس دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علی ملانوری، دبیر اجرایی سومین همایش خیر ماندگار با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد: تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش نوآوری و تولید علم نافع در حوزه امر خیر، ایجاد فرصت تجمع و گفت‌وگوی دست‌اندرکاران، عالمان و اندیشمندان در حوزه امر خیر، زمینه‌سازی استقرار نظام جامع پژوهش و نوآوری در حوزه امر خیر، شناسایی قلمروهای نوین برزمین مانده برای گسترش امور خیر و نیکوکاری و هدایت فعالیت‌های خیریه به امر دانش‌بنیان و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه مطالعات تطبیقی امر خیر و افزایش همکاریهای بین‌المللی از اهداف این همایش محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی سومین همایش خیر ماندگار ادامه داد: ایجاد فرصت برای تولید الگوهای مؤثر حکمرانی امر خیر، تهدید پژوهشگران به پژوهش در حوزه حکمرانی امور خیر، زمینة‌سازی برای نزدیکتر شدن بازیگران حوزه‌های دولتی، خصوصی و مردمی، فرصت‌سازی برای گفت‌وگوی عالمانه و پژوهشگرانه درباره حکمرانی امور خیر، انتشار ایده‌های نو در عرصه عمومی و جلب توجه اجتماعی و ارتقای دانش علاقه‌مندان به مباحث حکمرانی امور خیر از دستاوردهای مورد انتظار همایش محسوب می‌شود.

ملانوری ادامه داد: این همایش به مدت دو روز برگزار خواهد شد که مراسم افتتاحیه آن صبح امروز به صورت مجازی برگزار شده است و قرار است طی دو روز از زمان برگزاری همایش 7 پلن به نمایش گذاشته شود همچنین مراسم اختتامیه این همایش فردا برگزار خواهد شد.

وی درباره مهمترین چالش نیکوکاری در ایران خاطرنشان کرد: مهمترین چالش فقدان نظام جامعه مدیریت امور خیر است که این موضوع مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

دبیر اجرایی سومین همایش ماندگار درباره راهکارها و راهبردهای برطرف کردن چالش اشاره شده گفت: این موضوع نیاز به قانون در مجلس و همچنین شبکه‌سازی فعالیت‌های خیریه‌‌ها دارد.

245571