ذوالفقاری:

وضعیت شهر‌ها معلوم شود، محدودیت‌های نوروزی اعمال می شود

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: موارد و دستورالعمل‌هایی که باید رعایت شود در ایام نوروز مشخص‌تر باشد؛ وضعیت شهر‌ها معلوم شود تا محدودیت‌ها برای سفر‌های نوروزی اعمال شود.
تصویر وضعیت شهر‌ها معلوم شود، محدودیت‌های نوروزی اعمال می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پنجاه و نهمین نشست کمیته که با حضور دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور و سایر اعضای کمیته برگزار شد، گفت: دستورالعمل‌های سفر‌های نوروزی و همچنین انتخابات در شرایط کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، گفت: پروتکل‌ها تا جایی موثر هستند که رعایت شوند و قدرت اعمال قانون را داشته باشیم.

در این نشست پیشنهاد شد که اگر با رشد بیماری مواجه نشویم محدودیت‌ها کم شود که مردم بتوانند سفر نوروزی داشته باشند، از دیگر مواردی که به آن اشاره شد کنترل افراد دارای تست مثبت در ایام نوروز بود و درصورت جابجایی ضمن جلوگیری از تردد به جهت اینکه برای آحاد جامعه خطر دارند مشمول جریمه خواهند شد.

همچنین ذوالفقاری با اشاره به این نکته که در شرایط عادی تصمیم‌گیری انجام نمی‌شود و طوری باید پیش برویم که بیماری پیشرفت نکند و جامعه دچار تنش نشود، تاکید کرد: موارد و دستورالعمل‌هایی که باید رعایت شود در ایام نوروز مشخص‌تر باشد؛ وضعیت شهر‌ها معلوم شود تا محدودیت‌ها برای سفر‌های نوروزی اعمال شود.

وی ادامه داد: به امید خدا قبل از نوروز با تعیین یک بازه زمانی ۲۰ روزه، یک بسته‌ای که شامل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها خواهد بود، برای اینکه مردم بتوانند برای نوروز برنامه‌ریزی کنند، اعلام خواهد شد و بر اساس شرایط بیماری در شهر‌های مختلف تکلیف سفر‌ها تعیین خواهد شد.

245499