دادستان مرکز استان قزوین:

قوه قضاییه برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید با همه نیرو وارد شده است



دادستان مرکز استان قزوین عنوان کرد؛ قوه قضاییه برای حل مشکلات حوزه صنعت و تولید به فرمان رهبری لبیک گفت و با همه نیرو برای تسهیل و رفع موانع تولید وارد شده و ریاست قوه قضاییه تابه حال بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلفی را در این جهت صادر نموده و اجرای آن‌ها را در دستور کار استان‌ها قرار داده است.
تصویر قوه قضاییه برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید با همه نیرو وارد شده است

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، محمد قاسمی دادستان مرکز استان قزوین بیان کرد؛ دشمن در دهه‌های قبل انواع توطئه ها، دسیسه‌ها و تحریم‌ها را برای ضربه زدن به پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین کرده، ولی به حمدالله تمامی این کینه توزی‌ها با لطف خدا، هوشیاری مردم و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب خنثی و تبدیل به فرصت شده است.

قاسمی گفت: امروز کشور ما بعد از ۴ دهه از انقلاب در یکی از حساس‌ترین مقاطع قرار دارد، زیرا دشمن پس از ناکامی در تمامی توطئه ها، آخرین ابزار جنگی خود که جنگ اقتصادیست را به کار گرفته تا با این شیوه بتواند میان مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند و از این خلاء به مقاصد پلید خود دست یازد.

قاسمی در ادامه بیان داشت؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، حفظ نظام بالاترین معروف است و در این شرایط حساس، همه ی تلاش‌ها باید در این جهت باشد و از این حیث وظیفه سنگینی بر گُرده ی مسئولان و مردم قرار دارد و نباید از هیچ کوششی کوتاهی نمود. وی همچنین تصریح کرد؛ آنچه از خنثی کردن تحریم‌های دشمن حساس‌تر و مهم‌تر است، رفع خود تحریمی‌ها، سوء مدیریت ها، اصلاح قوانین ناکارآمد و ازین قبیل مشکلات است و شرایط داخلی باید متناسب با جنگ اقتصادی، به روز شود.

این مقام قضایی توضیح داد؛ تحقق اقتصاد مقاومتی نسخه‌ای شفابخش برای رفع تحریم‌ها و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است و همه کوشش ها باید بر این موضوع متمرکز گردد، که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مرتفع شود و اگر اینگونه عمل شود، و این حتما" موجب امیدواری جامعه خواهد گشت.

قاسمی در ادامه تاکید کرد؛ بدون شک هرچقدر چرخ اقتصاد کشور در گردش باشد، اشتغال ایجاد شده و در نتیجه معیشت افراد بیشتری تامین می‌شود و یقیناً تحقق این امر موجب دلگرمی به نظام و خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود و همچنین وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، زیرا بسیار از این آسیب‌ها ناشی از مسائل اقتصادی است.

وی یادآور شد؛ در راستای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، تلاش‌های خوبی شده و البته نیاز به تلاش بیشتری هست. به هر حال اگر این اقدامات به موقع به اطلاع عموم برسد، یقیناً موجب تقویت امید در بین جامعه خواهد شد و رسانه می‌تواند این نقش را به درستی برعهده بگیرد و اقدامات صورت گرفته را به جامعه منتقل نماید و همچنین مشکلات مردم و جامعه را به مسئولان بازگو کند.

محمد قاسمی بیان کرد؛ قانون عین عدالت نیست، اما مسیر رسیدن به عدالت و تحقق آن، عمل به قانون است و همان گونه که رهبر انقلاب بیان فرموده اند، اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد عدالت محقق می گردد.

قاسمی عنوان داشت؛ دستگاه قضایی فارغ از جایگاه و حب و بغض‌ها با متخلفین و مفسدین برخورد می کند و در این مسیر نمی‌توان به خاطر برخی مصلحت‌اندیشی ها قانون را نادیده انگاشت و یا به درستی اجرا نکرد. فلذا هر جا از طرف دستگاه‌ها خلاف قانون و مقررات عمل شد، رسانه‌ها باید اجرای قانون را مورد مطالبه قرار دهند و همچنین همگان را به سوی قانونمداری سوق دهند.

قاسمی بیان کرد؛ با انتشار برخی اخبار از جمله در مورد پرونده‌های مفاسد اقتصادی در جامعه، مردم منتظر نتیجه برخورد دستگاه قضایی اند و معمولاً برخورد می‌شود، اما به لحاظ نقص قانون، اطلاع رسانی دقیق و شفاف صورت نمی‌گیرد که این موضوع سبب بروز شایعات در جامعه می‌شود، ضعف قانون باید اصلاح شود، نمی‌توان فراتر از قانون حرکت کرد و این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قانون گذار قرار بگیرد.

دادستان مرکز استان قزوین تاکید کرد: مهم‌ترین پرونده‌های قضایی مربوط به مفاسد اقتصادی و حیف و میل بیت المال است و این پرونده‌ها نیازمند آیین دادرسی، قضات، ضابطین، شعب و ابزار مخصوص خودش است، تا کشف و رسیدگی به ابعاد گوناگون تخلفات و مفاسد، به صورت تخصصی انجام شود.

حسین رستمی -استان قزوین

245400