قرمزی بورس گریبان سهامداران را رها نمی کند/ افت 3 هزار و ۹۴۴ واحدی شاخص

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفندماه) سه هزار و ۹۴۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۸۱ هزار واحد رسید.
تصویر قرمزی بورس گریبان سهامداران را رها نمی کند/ افت 3 هزار و ۹۴۴ واحدی شاخص

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۱۹۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۷۴ واحد کاهش به ۴۳۱ هزار و ۴۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۳۶ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۸۲۶ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول دو هزار و ۹۵۷ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۷۳۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۸۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۲۵ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۱۵ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۳۹۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲۹۱ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۲۲۳ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۱۳۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۰۵ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۲ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۵۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۰۰ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۳۷۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۶۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۳۵۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۴۲ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۳۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)،‌ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و بانک تجارت (وتجارت) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار گرفتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۲۶ میلیون و ۷۰۷ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از پنج واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۶۳ میلیون و ۲۵۹ هزار برگه سهم به ارزش ۱۹۹ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، پتروشیمی مارون (مارون)، تولیدات پتروشینی قائد بصیر (شبصیر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

245367

مطالب مرتبط