تست کرونا برای مسافران پرواز رشت_ اهواز الزامی است

مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: ارائه نتیجه تست PCR (آزمایش کرونا) برای مسافران پرواز رشت_ اهواز الزامی است و بدون نتیجه تست یادشده برای مسافران کارت پرواز صادر نخواهد شد.
تصویر تست کرونا برای مسافران پرواز رشت_ اهواز الزامی است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سید محسن میرحسینی روز دوشنبه گفت: این تصمیم بر اساس ابلاغیه کشوری به همه فرودگاه ها اتخاذ شده است؛ لذا بدون ارائه نتیجه تست یاد شده از آزمایشگاه های معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امکان پذیرش مسافران مسیر ذکرشده وجود ندارد.
وی ادامه داد: هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت رشت_ اهواز در روزهای سه شنبه و جمعه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت انجام می شود.
وی اظهار داشت: پس از اعلام محدودیت های کرونا کادر بهداشتی هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی با استقرار در فرودگاه بر شدت کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزوده اند.
میرحسینی ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت: فرودگاه گیلان در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری اعلام کرده است.
وی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک در ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی ترمینال ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا عنوان کرد.
در زمان حاضر ۷۶ سورتی پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به ۱۰ مقصد اهواز، تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، بوشهر و شیراز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.


فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال _جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

منبع: ایرنا

245308