با حضور رئیس جمهور صورت می گیرد؛

آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت

چند طرح بزرگ وزارت نفت در استان‌های ایلام و بوشهر تا ساعاتی دیگر با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری به بهره برداری خواهد رسید.
تصویر آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت

به گزارش سایت خبری پرسون، در پنجاه و سومین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی؛ طرح توسعه میدان نفتی آذر ایلام با ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام، بهره برداری از پترو پالایش کنگان و شروع عملیات اجرایی پتروشیمی کیان عسلویه طرح‌هایی است که امروز با فرمان رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

پتروشیمی کیان در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست واحد‌های الفینی و پلی‌اتیلن سنگین خواهد بود و فاز دوم واحد‌های پروپیلن اکساید، اتیل بنزن و استایرن‌مونومر و واحد اکسوالکل‌هاست.

مجموع ظرفیت تولید در واحد الفین پتروشیمی کیان عسلویه ۲۰۱۱ هزار تن است و علاوه بر آن حدود ۱۲۶۰ هزار تن اتیلن، ۳۲۷ هزار تن پروپیلن، ۲۰۲ هزار تن بنزن، ۱۷۷ هزار تن بوتادین، ۴۵ هزار تن نفت کوره در این واحد تولید خواهد شد.
همچنین واحدبازیابی اتان پتروپالایش کنگان با حجم سرمایه ۹۷۰ میلیون دلاری ساخته شده است و فاز نخست آن با ظرفیت سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن راه اندازی می‌شود.

ایجاد فرصت اشتغال برای نیرو‌های بومی و رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های صنعت نفت، از شاخص‌های اجرای این طرح‌ها به شمار می‌رود.

این طرح‌های وزارت نفت با سرمایه گذاری پنج میلیارد و ۶۵۹ میلیون دلار برای دو هزار و ۱۲۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

245281