ارتش آماده باش داد!

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و توان جوانان و متخصصان و بهره‌گیری از تجارب ارزنده دانشمندان کشورمان توانسته‌ایم به سطحی برسیم که توان دفاعی ما در سطح جهان قابل محاسبه شود.
تصویر ارتش آماده باش داد!

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در اختتامیه دومین دوره مسابقات سراسری دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا که امروز در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: انجام اینگونه مسابقات و المپیاد‌های علمی یک حرکت انگیزه بخش و نشاط آمیز را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده که قابل تقدیر و ستودنی است.

سیاری خطاب به دانشجویان حاضر در همایش، تصریح کرد: آماده باشید و خود را به علوم روز مجهز کنید؛ چرا که آینده ارتش را شما تامین خواهید کرد.

وی میزان مشارکت دانشجویان را در همایش‌ها مهم دانست و افزود: یکی از کار‌هایی که ما در قرارگاه جهاد علمی ارتش مورد توجه قرار می‌دهیم، میزان مشارکت دانشجویان در انجام فعالیت‌های علمی و پروژهشی است امیدوارم همه نیرو‌های تابعه در ارتش به این موضوع توجه داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه امروز شناسایی نقاط ضعف و قوت از مهم‌ترین فعالیت‌های ما در مواجه با تهدیدات است، اضافه کرد: باید نقاط ضعف را پوشش و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی میزان معدل رشد تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش را در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل مثبت و اثربخش ارزیابی کرد و افزود: هر سال می‌توانیم رشد قابل توجهی را داشته باشیم که این به همت و تلاش شما عزیزان برمی‌گردد.

سیاری ادامه داد: امروز شما افسران جوان از جایگاه رفیعی در سطح جامعه برخوردارید و آینده اقتدارآمیز کشور به دست شما رقم می‌خورد از اینرو باید خود را به سلاح علم و دانش روز مسلح کنید. مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی کارآمد و مستعد است.

وی با بیان اینکه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از تجهیزات روز دنیا برخوردار بود، اما تسلط بر تجهیزات نداشت، و صاحب اختیار نبود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با اینکه با تحریم‌های تسلیحاتی مواجه بودیم، اما توانستیم با رهنمود‌های امامین انقلاب اسلامی به سوی تولید تجهیزات دفاعی مورد نیاز حرکت کنیم.

سیاری تأکید کرد: ما امروز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و توان شما جوانان و متخصصان و بهره‌گیری از تجارب ارزنده دانشمندان خود توانسته‌ایم به سطحی برسیم که توان دفاعی ما در سطح جهان قابل محاسبه شود و اگر این عزم و اراده راسخ نبود دشمن آن کاری را با می‌کرد که با کشور‌های همجوار شرقی و غربی ما کرد.

وی با تاکید بر اینکه هر سازمانی بنا به ماموریت‌های خود از نیرو‌های کیفی برخوردار است، افزود: ویژگی‌های نیروی انسانی کیفی در ارتش جمهوری اسلامی ایران ایمان، متعهد به انجام وظیفه، انضباط، تخصص، شهادت طلبی و ایثارگری و ولایت مداری است.

سیاری با اشاره به اهمیت ایجاد سه شاخص مهم ایمان، شجاعت و دانش در ارتش جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: هر سه مورد امروز مبنای کار ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ چراکه با تکیه بر ایمان می‌توانیم در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بایستیم.

وی با بیان اینکه دانش‌افزایی باید در سطح نیرو‌های مسلح مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اگر امروز مطابق با علم و دانش پیش نرویم، قطعا در آینده غافلگیر خواهیم شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: امروز دانشجویان ما به سمت ساخت هوش مصنوعی رفته‌اند که این خود نوید بخش افقی روشن است.

وی با بیان اینکه عرصه دانش دفاعی امروز حول هواپیمای بدون سرنشین، زیردریایی بدون سرنشین و ربات‌های مسلح زمینی می‌چرخد، تصریح کرد: مسلما تهدیدات امروز با گذشته متفاوت است و همچنین تهدیدات آینده با امروز فرق خواهد داشت و ما اگر مطابق با پیشرفت علوم نظامی روز پیشرفت نکنیم و آینده شناسی و تهدید شناسی نکنیم قطعا در آینده غافلگیر خواهیم شد.

سیاری با تاکید بر اینکه امروز دانشجویان ما باید به بالاترین سطح مهارت دست یابند، افزود: تنها راه مقابله با تهدیدات آینده تکیه بر دانش است و اینکه بتوانیم تجهیزات مورد نیاز آینده را خودمان تولید کنیم و ریشه آن در دانشگاههاست؛ البته در این راه از دیگران هم کمک می‌گیریم.

وی هدف دیگر از برگزاری المپیاد‌های علمی را رسیدن به یک تعامل دانشی برشمرد و اظهار داشت: این در کنار هم بودن‌ها که بر سطح علمی مان می‌افزاید ارزشمند و موثر است. به معاونین آموزش توصیه دارم برای سال آینده با همت و تلاش بیشتر المپیاد‌ها را انجام برگزار کنند.

245132