تدوین شیوه‌نامه نظارت بر تولید و عرضه مرغ در خراسان رضوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: شیوه‌نامه نظارت بر تولید و عرضه گوشت مرغ در شهرستانهای این استان با هدف رصد و پایش جوجه‌ریزی، توزیع نهاده‌ها و برخورد قاطع با متخلفان تدوین شد.
تصویر تدوین شیوه‌نامه نظارت بر تولید و عرضه مرغ در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، محمدرضا اورانی افزود: بر این اساس گروه های بازرسی با فوریت برای بررسی وضعیت حوزه تولید و عرضه گوشت مرغ در شهرستانها و اجرای دقیق مفاد شیوه‌نامه فعال می‌شوند تا آمار و اطلاعات و نحوه عملکرد در این بخش به نگام منعکس گردد.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌ها باید ناظرانی از طرف مدیر جهاد کشاورزی شهرستانها مستقر گردد و بررسی دقیق بر روی ورودی مرغ به کشتارگاه ها و میزان گوشت استحصالی و تحویل شده به مباشران اداره صنعت، معدن و تجارت اعمال گردد.

رییس سازمان جهاد کشاوزی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شامل ذرت و کنجاله سویا از ابتدای آبان ماه امسال در استان تامین شده است.

وی افزود: بر این اساس تمامی مرغداران از ۱۵ آذر ماه موظف شدند ۱۰۰ درصد مرغ گوشتی تولیدی خود را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند و قیمت گوشت گرم مرغ نیز برای مصرف کننده هر کیلوگرم ۲۰۴ هزار ریال می‌باشد.

اورانی ادامه داد: هفت میلیون و ۵۴۲ هزار و ۸۷۲ قطعه جوجه ریزی ظرف دی ماه امسال در استان انجام و به طور متوسط روزانه ۲۵۰ هزار قطعه مرغ کشتار شده است.

وی قیمت مرغ زنده را در خراسان رضوی به ازای هر کیلو گرم حداقل ۱۴۴ هزار ریال و حداکثر ۱۶۲ هزار ریال ذکر کرد و گفت: میانگین قیمت مرغ زنده در این استان از دیگر استانهای کشور کمتر است.

رییس سازمان جهاد کشاوزی خراسان رضوی افزود: آمار جوجه ریزی نشان می‌دهد این استان هیچ کمبودی در این بخش ندارد اما فاصله نرخ مرغ در خراسان رضوی با نرخ آن در دیگر استانها باعث شده مرغ بیشتری از این استان خارج شود.

وی همچنین تعداد افراد ذابح مرغ را در خراسان رضوی ۹۳ نفر اعلام و بیان کرد: همه آنها باید به عضویت تعاونی کشتارکنندگان طیور استان درآیند تا بتوان تصمیم یکپارچه در حوزه کشتار مرغ گرفت.

منبع: ایرنا

245032