دروازه بان برتر فوتسال زنان ایران و آسیا در گفت و گو با پرسون؛

می خواهم شماره یک جهان شوم / ممنوع الخروجی خانم ها جای تاسف دارد

وب‌سایت معتبر فوتسال پلنت که هر سال برترین های فوتسال زنان و مردان جهان را معرفی می کند امسال کاری کرد تا نام زینب کرمی بر سر زبان ها بیفتد. زینب کرمی گلری 20 ساله و اصفهانی است که در تیم مس رفسنجان بازی می کند.

تصویر می خواهم شماره یک جهان شوم / ممنوع الخروجی خانم ها جای تاسف دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، کرمی از سوی این سایت درجمع 10 گلر برتر جهان قرار گرفت تا شهرت زیادی کسب کند.

زینب امروز در حالی یکی از برترین گلرهای فوتسال زنان جهان است که اصلا قرار نبود دروازه بان شود. او ابتدا والیبالیست بود اما تماشای کارتون فوتبالیست ها باعث شد تا به فوتبال علاقه مند شود و به این ترتیب یک انیمیشن ژاپنی باعث تغییر مسیر زندگی دخترک کرمانی شد.

او کار خود را ابتدا با فوتبال آغاز کرد و حتی با تیم ملی 13 ساله ها راهی رقابت های آسیایی سریلانکا هم شد اما در ادامه با راه اندازی تیم های ملی فوتسال جوانان دختر به این تیم ها دعوت شد و بار دیگر تغییر مسیر داد.

گفت و گو با این دروازه بان موفق پیش روی شماست.

*زینب کرمی امسال در فوتسال ایران نامی برای خود دست و پا کرد. می خواهیم در اینباره با شما صحبت کنیم.

باید بگویم خودم هم اصلا چنین انتظاری نداشتم و پیش بینی نمی کردم که جز 10 گلر برتر سال باشم. از طرفی شرایط تیم ما (مس رفسنجان) در ابتدای لیگ برتر فوتسال بانوان اصلا خوب نبود اما رفته رفته همه چیز روی غلتک افتاد. با این تفاسیر وقتی نامم در میان 10 گلر برتر سال قرار گرفت بسیار ذوق زده شدم.

*عملکرد شما چطور بود که در نهایت در سال 99 به جمع 10 گلر برتر جهان راه پیدا کردید؟

من تمام تلاشم را کردم. وقتی دروازه بانی را شروع کردم هدفم این بود که در زمینه خودم بهترین باشم و واقعا هم چنین شد. اما باید این را هم بگویم اگر من امروز جز 10 گلر برتر جهان هستم یکی از دلایلش این است که هم تیمی های خوبی دارم.

فوتسال بانوان ایران سال هاست که در سطح بین المللی می درخشد و یکی از تیم های مطرح دنیاست.

*گفتید تیم مس در ابتدای فصل وضعیت خوبی نداشت. اکنون اوضاع چگونه است؟

ما رفته رفته در لیگ بهتر شدیم، حالا هم می خواهیم با قدرت در نیم فصل دوم ظاهر شویم. هدف ما این است که جز چهار تیم برتر رقابت ها شویم تا به پلی آف برسیم.

*بر خلاف لیگ برتر فوتسال مردان، لیگ بانوان را کسی نمی بیند. از این لیگ بگویید، آیا هیجان دارد و از سطح فنی بالایی برخوردار است؟

شرایط الان لیگ با گذشته خیلی تفاوت دارد. مثلا دو سال پیش همه تیم ها برای قهرمانی می آمدند اما الان فقط چند تیم مدعی قهرمانی هستند. شرایط کرونایی و افزایش تعداد تیم های شرکت کننده تا حدودی باعث افت رقابت ها شده است. البته این را نباید فراموش کنیم که لیگ فوتسال بانوان ایران نسبت به سایر لیگ های فوتسال کشورهای آسیایی سطح بالاتری دارد.

دلم می خواهد روزی دوباره در میان برترین فوتسالیست های جهان قرار بگیرم و اینبار نفر اول بشوم.

*نهایت آرزوی زینب کرمی در فوتسال چیست؟

دلم می خواهد روزی دوباره در میان برترین فوتسالیست های جهان قرار بگیرم و اینبار نفر اول بشوم.

*به لژیونر شدن هم فکر می کنید؟

بله صد در صد. اما اگر قرار است به تیم های خارجی بروم می خواهم در لیگی بازی کنم که سطح بالاتری از ایران دارد مثل لیگ برزیل و یا اسپانیا.

*به غیر از دروازه بانی در پست دیگری هم بازی کرده اید؟

خیر فقط دروازه بان بودم. اما قبل از اینکه وارد دنیای فوتبال و فوتسال بشوم مدتی والیبال بازی می کردم.

*راجع به ممنوع الخروجی ورزشکاران زن چه نظری دارید؟ این اتفاق برای ورزشکاران زن بازتاب زیادی دارد اما در طول سال ورزشکاران خانم زیادی با این مشکل مواجه می شوند اما بنا به دلایلی اصلا اخباری از این اتفاق درز نمی کند.

تنها چیزی که می توانم بگویم این است که باید تاسف خورد. واقعا خیلی بد است که چنین اتفاق تلخی در ورزش بانوان رخ می دهد. به نظر من هر کسی مسئول و اختیاردار کارها و برنامه های خودش است و هیچکسی کوچک ترین حقی از ممانعت دیگران برای انجام کارهایی که حق اوست ، ندارد.

*صحبت پایانی؟

امیدوارم روزی برسد که شر کرونا از سر مردم کشورم و همه مردم جهان کم شده باشد. و آرزو می کنم روزی در صدر برترین دروازه بانان فوتسال جهان قرار بگیرم.

244915