پرسون گزارش می دهد؛ چرا بازیکنان ایرانی معمولا در بلژیک موفق نمی شوند؟

سرابی به نام ژوپیلر!

علیرضا بیرانوند این روزها ناراحت است، خیلی ناراحت. یک مصدومیت باعث شده تا او مدت ها از میادین دور باشد. حتی اگر مصدوم هم نبود وضعیتی کاملا پرنوسان در آنتورپ تجربه می کرد.

تصویر سرابی به نام ژوپیلر!

به گزارش سایت خبری پرسون، بیرانوند که سال گذشته همین موقع یکی از دروازه بانان برتر قاره زرد بود اکنون گزینه دوم، سوم تیم نه چندان مطرح آنتورپ بلژیک است. همین امروز سایت تری بال فوتبال خبر از جدایی بیرو از تیم بلژیکی داد.

بیرانوند از همان روزهای نخست خود در بلژیک به عنوان لژیونر جدید فوتبال ایران سختی های زیادی را متحمل شد که دامنه این سختی ها تا امروز هم کشیده شده است و اکنون به نظر می رسد سنگربان سابق سرخ ها دیگر مدیریتی بر روی کنترل اوضاع ندارد.

بیرانوند در این مدت همه چیز را تجربه کرده است. از سکونشینی و نیمکت نشینی گرفته تا حضور در ترکیب ثابت آنتورپ و مصدومیت و حالا هم بحث جدایی از این تیم بلژیکی. البته بیرو در چند بازی هم درخشیده اما گویا به هیچ عنوان برایش کافی نبوده است.

لیگ فوتبال بلژیک موسوم به ژوپیلر نشان داده که معمولا با بازیکنان ایرانی کنار نمی آید و اگر هم کنار بیاید بازیکنی از ایران قرار نیست در این لیگ به ستاره تبدیل شود.

البته قبلا استثنایی به نام کاوه رضایی وجود داشت که تا مرز کسب گاو طلایی (جایزه بهترین گلزن) پیش رفت اما اکنون ژوپیلر لیگ بیشتر شبیه یک سراب است.

بیرانوند قرار بود از آنتورپ به عنوان سکویی برای پرتاب شدن به سمت بوندسلیگا استفاده کند اما خبرهای رسیده از بلژیک حاکی از آن است که بیرانوند در پایان فصل از این تیم جدا می شود تا به تیمی سطح پایین تر از آنتورپ برود و یا حتی به لیگ ایران برگردد.

سایر لژیونرهای ایرانی بلژیک وضعیتی خیلی بهتر از بیرانوند ندارند. کاوه رضایی که زمانی گلزن اول شارلوا بود اکنون گاه و بیگاه در ترکیب ثابت تیم قرار می گیرد. خوش اقبال تر از بقیه علی قلی زاده است که البته او هم ستاره تمام عیاری برای تیمش نیست. میلاد محمدی هم در خنت چنگی به دل نمی زند.

غوغای ایجنت های ایرانی

در بلژیک حداقل چهار ایجنت ایرانی فعالیت می کنند. در واقع دلیل پررنگ تر شدن حضور بازیکنان ایرانی در بلژیک به همین ایجنت های ایرانی برمی گردد.

صد البته سطح لیگ بلژیک هر چند به غول های فوتبال اروپا نمی رسد اما به هر حال لیگ معتبری محسوب می شود. بسیاری از بازیکنان ایرانی به امید «پیشرفت» به این لیگ می روند اما وقتی سکونشین و نیمکت نشین باشند چطور می خواهند پیشرفت کنند؟

بازگشت بیرو؟!

بیرانوند حال و روز خوشی در بلژیک ندارد و می خواهد هر چه سریع تر از این وضعیت خارج شد. بنابر اخبار رسیده جدایی او در پایان فصل از آنتورپ قطعی است. اگر فکر می کنید که او بعد از بلژیک راهی یک لیگ معتبر می شود سخت در اشتباهید. هیچ تیم مطرح اروپایی دروازه بانی نیمکت نشین در آنتورپ را نمی خواهد، به خصوص کشورهایی مثل آلمان، اسپانیا و حتی پرتغال که آکادمی های مخصوص پرورش دروازه بان دارند.

بیرانوند روزهای خوبی پشت سر نمی گذارد مگر اینکه ناگهان همه چیز به نفع او تغییر کند و ورق به نفعش برگردد. بیرانوند از یک ستاره سرخ به یک نیمکت نشین معمولی و مصدوم تبدیل شده است. شماره یک تیم ملی فوتبال ایران را هم قرار است از دست بدهد؟

244873