رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد؛

افزایش نظارت‌ها در بازار مرغ

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با شاره به مشکلات پیش آمده در بازار مرغ گفت: از ۱۵ بهمن امسال، ۸۷۰ مورد بازرسی در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش مرغ در این استان انجام شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، غلامرضا بابایی اظهار داشت: از ۱۵ بهمن امسال، ۸۷۰ مورد بازرسی در خصوص تنظیم بازار عرضه و فروش مرغ در این استان انجام شده است در این مدت، ۸۳ پرونده تخلف صنفی در این رابطه تشکیل شده است.

وی افزود: این پرونده ها به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال بوده که برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای نظارت و بازرسی بر عملکرد مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های این استان پنج فقره پرونده تخلف صنفی تشکیل شده و این پرونده‌ها با ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بابایی اذعان کرد: ۲ فقره پرونده تخلف صنفی نیز برای کشتارگاه‌های مرغ تشکیل و این پرونده ها به ارزش ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال بوده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کمبود گوشت مرغ در سطح عرضه خروج غیر قانونی مرغ زنده و کشتار شده به مقصد استان‌های دیگر کشور با قیمت بالاتر است، عنوان کرد: این سازمان با هماهنگی نیروی انتظامی در صورت مشاهده حمل و نقل بدونه مجوز بهداشتی و غیر قانونی توقیف و با عاملان آنها برخورد قانونی خواهد شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: روزانه ۷۰ تا ۸۰ تن تخم مرغ نیز نیاز این استان است که در حال حاضر با تلاش همکاران و فعالان صنف تخم مرغ فروشان به تعادل و ثبات نسبی رسیده ایم.

بابایی گفت: نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بین ۲۰۵ تا ۲۳۰ تن است که میانگین تولید استان نیز ۲۱۸ تن برآورد می شود.

وی یادآور شد: قیمت گوشت مرغ برای مصرف کننده همان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بوده که فروش با قیمت بالا تخلف محسوب و با متخلفان مطابق قانون نظام صنفی به جد بر خورد خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود طی هفته‌های اخیر، مشکل بازار مرغ یکی از مهمترین مشکلات شهروندان بوده و افزایش قیمت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

انتهای پیام/

244855