نرخ بیکاری استان سمنان ۶.۸ درصد تا پایان پاییز امسال است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: با توجه به وضعیت مطلوب استان در زمینه اشتغالزایی، نرخ بیکاری در استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز ۶.۸ درصد است.
تصویر نرخ بیکاری استان سمنان  ۶.۸ درصد تا پایان پاییز امسال است

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، علیرضا دیانی ابراز داشت: سمنان از جمله استان‌های دارای نرخ پایین بیکاری است که نشان‌ می دهد در زمینه اشتغالزایی کارهای خوبی در استان انجام شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد: نرخ بیکاری معمولا در فصل زمستان به دلیل کاهش فعالیت‌ها در زمینه ساخت و ساز و کشاورزی کمی افزایش دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲، نرخ بیکاری در استان سمنان ۷.۴ درصد و در سال گذشته نرخ بیکاری استان هشت درصد بود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کشور و تحریم‌های ظالمانه، دولت توانست با اشتغالزایی و حفظ شرایط موجود نرخ اشتغالزایی را حفظ کند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: مهارت‌آموزی نقشی مهم در کاهش آمار بیکاری، حفظ اشتغال و ایجاد اشتغالزایی دارد و این راهبرد مهم با اهتمام ویژه از سوی دولت و مسوولان دنبال می‌شود.

دیانی تصریح کرد: نرخ اشتغال استان سمنان در سال گذشته ۹۲ درصد بود و آمار نشان می‌دهد در زمینه اشتغالزایی با همت مسئولان کارهای خوبی انجام شده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: استان سمنان در زمینه شاخص کسب و کار نیز وضعیت مطلوبی دارد و جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه است.

استان سمنان در شاخص کسب و کار در تابستان و پاییز امسال در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد و رتبه اول استان سمنان در شاخص کسب و کار بر اساس نتایج پایش ملی محیط کسب‌ و کار ایران است و موفقیت استان در این شاخص نشان دهنده توجه مسوولان در حمایت از سرمایه‌گذاری، تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

بیمه شدگان اجباری استان سمنان در سال گذشته ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر بودند اما امسال تعداد بیمه شدگان اجباری در استان سمنان به ۱۲۲ هزار و ۱۲۳ نفر رسید که نشان از اشتغالزایی در استان دارد.

منبع: ایرنا

244833

مطالب مرتبط