عملکرد یک‌ساله بیمه معلم از نگاه روابط‌ عمومی

در همین راستا روابط عمومی بیمه معلم با تاکید بر اینکه روشنگری حال می‌تواند چراغ راه‌آینده باشد، عملکرد این شرکت را در سال 99 بررسی کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، سالی که گذشت، کرونا همراه ما بود و بی‌تردید در سال ۱۴۰۰ نیز نمی‌توان انتظار رهایی از این پاندومی را داشت. در این راستا لحاظ تاثیرات این ویروس بر اقتصاد و شرایط رکود اقتصادی در تدوین برنامه‌های سال۱۴۰۰ باید مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌های احتیاط آمیزتری را فرا روی سازمان قرار دهد. عملکرد بیمه معلم در سال ۹۹ اگر چه با لحاظ جوانب احتیاطی در پذیرش ریسک و ترکیب پرتفوی بود اما شرایط مساعد بازار سرمایه در نیمه اول سال۹۹ این فرصت ناب را برای بیمه معلم جهت قرار گرفتن در مدار سودآوری بیشتر فراهم کرد.

عملکرد آماری بیمه معلم چه می‌گوید؟

• رشد بیش از 38 درصدی حق بیمه تولیدی شرکت به نسبت به مدت مشابه سال گذشته

• تحقق پرتفوی 31,000 میلیارد ریالی در بازه یکساله

• رشد بیش از 33 درصدی پرتفوی یکساله شرکت به نسبت مشابه سال گذشته

• افزایش سهم از بازار شرکت از 3.6 درصد به 3.9 درصد طی دوره یکساله (طبق آخرین آمار منتشره بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)

• تحقق سودآوری 3,112 میلیارد ریالی در بازه 9 ماه

• رشد 7.5 برابری سودآوری شرکت در بازه 9 ماهه به نسبت دوره مشابه سال گذشته

• رشد بیش از 34 درصدی پرتفوی عمر و سرمایه‌گذاری شرکت در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

• بهبود سهم پرتفوی کم‌ریسک شرکت از 42% به 50% در 10 ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته

• ثبت افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم به 4200 میلیارد ریال ( 180 درصد ) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

• قرار گرفتن بیمه معلم در لیست 100 شرکت برتر برای چهارمین سال متوالی بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی

نگاه ویژه معلم به جامعه بزرگ فرهنگیان

از سوی دیگرتمرکز بیمه معلم بر ارایه پوشش‌های بیمه‌ای مناسب برای جامعه بزرگ فرهنگیان ، این شرکت بیمه را در زمره بیمه‌گران خاص به خدمت‌رسانی به صنف بزرگ فرهنگیان و گروه دانش‌آموزی کشور قرار داده به طوریکه تمدید قرارداد بیمه معلم با آموزش و پرورش ،مهر تاییدی بر خدمت‌رسانی بهینه بیمه معلم است.

افزایش سرمایه نقطه عطف اهداف 1399

با ثبت افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی سرمایه، شرکت بیمه معلم ۴۲۰۰ میلیاردی شد در این راستا در پی اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار، افزایش سرمایه شرکت بیمه معلم به ۴۲۰۰ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به ثبت رسید. تحقق افزایش سرمایه در بیمه معلم علاوه بر اعتماد سهامداران نشان‌دهنده خیز بلند این شرکت بیمه‌ای برای پوشش‌های ریسک‌های جدید و از طرفی افزایش سطح توانگری مالی آن می‌باشد. افزایش توانگری مالی در 1400 می‌تواند به افزایش ظرفیت نگهداری بیمه معلم و در نتیجه تقویت بنیه شرکت در پذیرش ریسک‌های جدید شود.

خدمت‌رسانی زیر چتر خدمات آنلاین

سال سخت 1399 اگرچه با شیوع کرونا مسیر توسعه را سخت کرد...

اما درس‌های بزرگی برای نهادهای تجاری به دنبال داشت تا در مسیر تحقق تحول دیجیتال گام نهند. مسیری که حرکت در آن اجتناب ناپذیر است و گریزی از آن نیست. ارائه خدمات غیر حضوری در این دوران در بیمه معلم با تقویت زیر ساخت‌ها شدت گرفت به طوریکه توسعه خدمات آنلاین با تکیه بر توانمندی‌های داخلی شرکت در دستور کار قرار داشت. بر این اساس ظرف مدت کوتاه، زیرساخت‌های لازم آی تی برای فروش آنلاین بیمه‌نامه در شرکت راه‌اندازی و محصولات جدید در نیمه اول و دوم سال به سبد محصولات آنلاین اضافه شد. با راه‌اندازی بازاریابی دیجیتال برای مشتریان بزرگ بیمه معلم ، تجربه جدیدی در فروش بیمه‌نامه آنلاین کسب شد. در ادامه امکان تمدید بیمه نامه در رشته‌های شخص ثالث و بدنه را به مجموعه خدمات اضافه و پس از آن امکان ثبت اعلام خسارت آنلاین فراهم شد . و ... خوشبختانه با توجه به تمایل جامعه به بهره‌گیری از خدمات اینترنتی در شرایط کرونا، با استقبال مناسبی مواجه شد.

تمرکز بر خرده فروشی

شرکت بیمه معلم بر این امر اعتقاد دارد که جدای از پرتفوی‌های کلان باید در مسیر خرده فروشی به رهیافت تازه‌ای دست یابد. چرا که بدون شک توسعه فرهنگ بیمه نیز از طریق ارائه خدمات خرد به آحاد جامعه محقق می‌شود. در همین راستا جشنواره فروش در رشته آتش‌سوزی راه‌اندازی شد و تمرکز آن بر ایجاد انگیزه در نمایندگان برای فروش در شرایط سخت کرونا و جذب پرتفوی سودده رشته آتش‌سوزی به صورت نقدی بود که ظرف مدت سه ماه، فروش این رشته به دوبرابر مدت مشابه رسید. در سه ماهه پایانی سال با محوریت جذب پرتفوی کم ریسک جدید در رشته‌های بدنه خودرو، آتش سوزی و حوادث در دستور کار قرارگرفت.

کمپین‌های آگاهی رسان

بیمه معلم در مسیر تمرکز بر اطلاع‌رسانی شفاف و ارتباطات موثر در راستای تعمیم و گسترش فرهنگ بیمه ضمن تمرکز بر بازار هدف خود ، تلاش کرده از مفاهیمی در کمپین‌های خویش بهره برد که با تکیه بر هویت بیمه و نیاز بشر به پوشش‎‌های بیمه‌ای سهمی در ارتقاء فرهنگ بیمه نیز داشته باشد. در ادامه اجرای کمپین‌ها در سال 99 با تمرکز بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر ضرورت پوشش‌های بیمه‌ای در این سال پرخطر تاکید شده است. در واقع در کنار توصیه به شهروندان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، خدمتی آنی، امن و بلا فاصله در دسترس مخاطبان قرار گرفته است تا هموطنان با استفاده از این خدمت علاوه بر حفظ فاصله و پیشگیری از ابتلا به بلای کرونا، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند ، به خدمات بیمه‌ای دسترسی داشته و علاوه بر دریافت خدمات جبران با آینده‌‌نگری هوشمندانه از بروز اتفاقات (همچون تأمین هزینه‌های سنگین جبرانی، درمانی و بازسازی پس از وقوع حادثه) نیز پیشگیری کنند. و... در ادامه تمرکز بیمه معلم بر کمپین‌های آگاهی رسان، این روند اطلاع رسانی در سال 1400 نیز تداوم خواهد یافت.

و فعالیت‌های دیگر بیمه معلم

• مناسب‌ترین پوشش‌های اتکایی اخذ شد.

• با توسعه زیرساخت‌ها، برگزاری آنلاین مجامع و دوره‌های آموزشی در ستاد و شعب به ثمر نشست.

• رای‌های قطعی به نفع شرکت صادر شد.

• آمار شکایات در جهت رضایتمندی مشتریان به حداقل ممکن رسید.

• توسعه فیزیکی در سازمان صورت پذیرفت.

• شعب سراسر کشور در مسیر سودآوری قرار گرفتند.

بر1400 سلام می‌کنیم...

گذری بر عملکرد بیمه معلم در سال 99 نشان داد اگرچه خدمات قابل‌توجهی انجام شده اما 1400 زمان اجرای طرح‌های نوین و حرکت در مسیر تداوم توسعه است.

در این راستا بیمه معلم با توجه به افزایش سرمایه و پیش‌بینی افزایش سطح توانگری تارگت‌های جدیدی را در برنامه‌های خود خواهد داشت که تمرکز بر کشف بازارهای جدید و خدمات آنلاین در صدر آن قرار دارد.

244830

سازمان آگهی های پرسون