مدیرکل پدافند غیر عامل لرستان:

ویروس انگلیسی کرونا به مرز های لرستان رسیده است

مدیرکل پدافند غیر عامل لرستان گفت: ویروس کرونای انگلیسی در استان های همجوار لرستان تایید شده است. این ویروس خطرناک به مرز های استان رسیده است. بی توجهی مردم می تواند خسارات جانی بسیاری را در ایام نوروز به وجود بیاورد.

تصویر ویروس انگلیسی کرونا به مرز های لرستان رسیده است

لرستان ـ علی سیف؛ مدیرکل پدافند غیر عامل لرستان در گفت و گو با خبرنگار پرسون خبر از نزدیکی شیوع کرونای انگلیسی به مرز های استان داد و گفت: کرونای انگلیسی نزدیک مرزهای لرستان رسیده است. با مشاهده نوع جدید ویروس کرونا در استان های همجوار لرستان وضعیت مرز های استان بحرانی شده است.

وی افزود: رفت و آمد های غیر ضروری بین استانی سرعت انتقال ویروس انگلیسی را افزایش داده است. با اعلام وزیر بهداشت فروردین شیوع ویروس کرونای انگلیسی افزایش می یابد.

سیف در ادامه بیان کرد: کنترل ها باید افزایش یابد. بی توجهی مردم در ایام نوروزی خسارات جانی بسیاری را بوجود می آورد. نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و هلال احمر وظیفه مهم و راهبردی کنترل و پالایش ورودی و خروجی شهر ها را به عهده خواهند داشت.

مدیر کل پدافند غیر عامل لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان های همجوار استان اظهار کرد: ویروس کرونای انگلیسی در استان های همجوار لرستان تایید شده است. این ویروس خطرناک به مرز های استان رسیده است. بی توجهی مردم می تواند خسارات جانی بسیاری را در ایام نوروز به وجود بیاورد.

وی تصریح کرد: متأسفانه ویروس جهش یافته جدید موسوم به کرونای انگلیسی در برخی از استان‌های کشور و به ویژه استان همجوار ما خوزستان، به طور روز افزونی در حال شیوع و گسترش است، به نحوی که ظرف چند روز، وضعیت آن استان از آبی به زرد و در نهایت به قرمز و حالت هشدار تغییر یافته است.

سیف با توجه به قدرت شیوع این ویروس بیان کرد: با توجه به قدرت سرایت و میزان کشندگی بالای ویروس جدید و از طرفی امکان بسیار زیاد انتقال بیماری از سمت استان خوزستان، لازم است هم استانی‌های گرامی جهت جلوگیری از ابتلای خود و اطرافیانشان به این ویروس پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل لرستان تاکید کرد: با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال، تا حد ممکن از حضور و تردد در معابر و مکان‌های عمومی و همچنین شرکت در اجتماعات شادی و عزا و دور همی ها به طور جدی خودداری شود.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

244818