مردم چهارمحال و بختیاری همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: اکثر مردم استان چهارمحال و بختیاری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان پایبند هستند.
تصویر مردم چهارمحال و بختیاری همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می کنند

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبتاً در کشور کاهش یافته است اظهار داشت: این درحالی است که مردم استان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان پایبند هستند.

وی ضمن تقدیر از توجه مردم به رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه برای مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ افزود: این درحالی است که نگرانی‌ها از افزایش شیوع بیماری و ابتلا به ویروس جهش یافته در استان‌های مجاور باقی است.

شیرانی اضافه کرد: بیشترین مراودات و مسافرت‌ها به استان از خوزستان است که بیشتر از مرز کوهرنگ انجام می‌شود و بر اساس مشاهدات میدانی و گزارشات مراکز درمانی مبنی بر مراجعه بیمارانی از این استان برای پیگیری امور درمانی بر شدت نگرانی‌ها از خطر افزایش شیوع بیماری کرونا در استان دامن می‌زند.

ی میزان مراجعات سرپایی به مراکز درمانی استان را دارای شیب ملایم افزایشی عنوان کرد و افزود: این امر ناشی از بیمار یابی فعال در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

شیرانی گفت: تعداد بیماران بستری در ۲ تا ۳ هفته اخیر از یک الگوی ثابت پیروی می‌کند و روزانه نزدیک به ۱۰۰ بیمار بستری در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

244807