رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان:

آبشار آللو سرکان ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ثبت ملی آبشار آللو سرکان در فهرست طبیعی آثار ملی خبر داد.
تصویر آبشار آللو سرکان ثبت ملی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، آبشار زیبای اللو در میان دره ای سرسبز در دو کیلومتری شمال شرق شهرستان سرکان واقع است. این آبشار از ارتفاعات سیاه کمر واقع در سلسله جبال الوند سرچشمه گرفته و پس از ریزش به دره سیرکان رودخانه سرکان را تشکیل داده و مورد مصارف کشاورزی در این دره قرار می گیرد. ارتفاع آبشار در حدود 10 متر است و در ارتفاع دو هزار و ۳۳۰ متری از سطح دریا واقع است.

شهر سرکان دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار دیگری نیز هست که از جمله می توان به پارک تفریحی کمربسته اشاره کرد.

اسحاق ترکاشوند رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون با اشاره به ثبت ملی آبشار اللو واقع در شهر سرکان در فهرست میراث طبیعی کشور گفت: در اسفند ماه امسال پیشنهاد ثبت ملی آبشار اللو در فهرست میراث طبیعی به تصویب رسید.

وی آبشار اللو را یکی از آثار طبیعی بی نظیر و چشم نواز شهرستان تویسرکان معرفی کرد که در دل کوه ها و باغات قرار گرفته و افزود: این آبشار در طول سال میزبان گردشگران، طبیعت گردان، کوهنوردان و سنگ نوردان زیادی از سراسرکشور است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان ادامه داد: علاوه بر آبشار اللو آثار طبیعی دیگری مانند چنار باغوار، چنار کمربسته سرکان و چنار روستای قلعه نوروز طی سال های گذشته در فهرست آثار طبیعی ثبت ملی شدند.

ترکاشوند از هدیه یک قلم اثر فرهنگی توسط یک خانواده فرهنگ دوست تویسرکانی به موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان خبر داد و گفت: این اثر فرهنگی یک عدد پیه سوز سفالی لعاب دار با قدمتی ۴۰۰ ساله است.

وی با اشاره به اینکه اشیاء تاریخی به نام اهداکننده در موزه نگهداری می‌شود خاطرنشان کرد: تاکنون اشیای تاریخی و فرهنگی زیادی توسط مردم علاقه‌مند به فرهنگ و آداب تویسرکان به موزه تاریخ و تمدن تویسرکان هدیه شده است.

منیژه فرهانپور-استان همدان

244755