رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

افزایش 30 درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 340 نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد70 نفر در مراکز درمانی بستری هستند و این آمار حدود ۳۰ درصد بیشتر از آمار یک ماه گذشته است .

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده با اشاره به ابتلای ۳۴۰ نفر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان اظهارداشت: از این تعداد حدود ۷۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: ۱۲۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

آقازاده عنوان کرد: این آمار حدود ۳۰ درصد بیشتر از آمار یک ماه گذشته است که کمترین میزان بستری شدگان در مراکز آی سی یو استان به تعداد ۹۹ نفر ثبت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این تعداد همچنین ۲۲ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵۷ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند که هرچند ۶۲ نفر کمتر از بیشترین میزان طی هفته جاری است ولی رقم بالایی به شمار می رود.

آقازاده با اشاره به فوت سه نفر دیگر شامل ۲ نفر در ارومیه و یک نفر در سردشت به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۶۱۸ نفر رسید.

انتهای پیام/

244749