.امام جمعه یزد:

مقاومت در شرایط تحریم عزت برای ما و ذلت برای دشمنان را ماندگار می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تجلیل از صبر و مقاومت خانواده معظم شهدا گفت: مقاومت در شرایط تحریم، عزت را برای ما و ذلت را برای دشمنان ماندگار می کند.
تصویر مقاومت در شرایط تحریم عزت برای ما و ذلت برای دشمنان را ماندگار می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با فرزندان و پدران شهدا به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر با اشاره به اینکه منطق خون شهدا، توکل به خدا و حرکت در مسیر خدا و صبر بر آزارها تا رسیدن به کمال انسانی است، اظهار داشت: غربی‌ها این موضوع را بر نمی‌تابند زیرا می‌دانند کسی که در مسیر خدا گام برداشت، دیگر زیر بار ظلم و ستم آنها نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام در انقلاب یک بعثت بود که اسلام، دین، شرافت و کمال را به ما عنایت کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره)، یک حرکت جدید و بزرگ بود که می‌توان آن را در سلسله حرکت انبیا به حساب آورد.

ناصری با اشاره به زحمات و مرارت‌هایی که پیامبر اکرم (ص) در طول 23 سال برای ترویج دین اسلام کشید و حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و همه ائمه اطهار(ع) در این مسیر به شهادت رسیدند، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 12 سوره ابراهیم می‌فرماید: وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَى اللَّهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَى مَا آذَیْتُمُونَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ و همین صبر بر آزار دشمنان، انسان را به قله های رفیع عزت و انسانیت می رساند.

امام جمعه یزد ادامه داد: تمام آرزوی اوصیا و انبیاء الهی، اجرای احکام خدا و حکومت الهی بود یعنی حکومتی که حاکم آن خدا و قانون آن قانون الهی است.

وی با اشاره به اینکه طاغوت‌های زمان تلاش می کردند که پیامبران و انبیاء الهی را هم مسیر خود کنند در غیر این صورت آنها را از حکومت خود دور می کردند تا خطری آنها را تهدید نکند، افزود: این منطق امروز استکبار است و می‌گویند یا همراه ما باشید یا شما را تحریم خواهیم کرد.

ناصری ادامه داد: آنها بر این باورند حال که مسیر پیامبر را انتخاب کردید و حاکمیت خدا را در ایران به اجرا درآوردید، انواع تهدید و تحریم را علیه شما به کار خواهیم گرفت تا از پای درآیید.

امام جمعه یزد تصریح کرد: غربی ها می بینند که حرکات پیامبرگونه و برقراری ارتباط با خدا، با سلطه و حرکات شیطانی آنها همخوانی ندارد بر این اساس آن را بر نمی تابند زیرا آنها همواره به دنبال بهره کشی از انسانها و بهره کشی از آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه زمانی، امپراطوری انگلیس در خاورمیانه دنبال می شد و اموال و معادن کشورها به غارت می رفت، یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا جانشین انگلیس در منطقه شد اما از آنجا که کشور ما کشوری استثنایی و حرکات آن نشأت گرفته از حرکت انبیاء الهی است، هرگز زیر بار آنها نرفتیم.

ناصری ادامه داد: اکنون نیز چه ترامپ چه بایدن، مامور به این کارند که انسان‌ها را به ویژه در جهان اسلام سرکوب کنند و اموال و دارایی ها و منابع آنها را غارت کنند و هر فرد و کشوری که پول داشته باشد اما تعهد نداشته باشد، زیر یوغ آنها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: حذف تعهد، تدین و تعقل از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها از 100 سال پیش نیز بر همین اساس انجام شده است زیرا دنیای استکبار ،ما را عزتمند و مستقل نمی خواهد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از ایثارگری و صبوری خانواده های معظم شهدا بیان کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت خانواده های ایثارگران، عزتی که همواره مدنظر امام و شهدا بود اکنون در کشور ما حاکم است.

ناصری ادامه داد: عظمت حرکت خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان در مسیر احیای اسلام و انقلاب و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و زمینه ساز هدف خلقت خدا، یعنی رسیدن عزت و کمال الهی است.

وی تاکید کرد: ما امروز راه‌های سخت را پیموده‌ایم و دشمن را مایوس کرده ایم گرچه آنها هنوز امید دارند که با تحریم‌ها ما را از پا درآورند اما اگر مردم در این برهه نیز مقاومت کنند، عزت برای ما و ذلت برای آنها ماندگار خواهد شد.

در این مراسم به یاد پدران آسمانی شهدا در محوطه دبیرستان شاهد رمضان زاده، توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از خانواده شهدا، نهال غرس شد.

انتهای پیام/

244743