سحر خزائیلی در گفتگو با پرسون:

تحمل غم غربت بی نهایت سخت و نفسگیر است/ خودم را غمگین تر از همه یافتم!

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تحمل غم غربت آمیخته شده با انزوای اجتماعی و فرهنگی، بینهایت سخت و نفسگیر است. 

تصویر تحمل غم غربت بی نهایت سخت و نفسگیر است/ خودم را غمگین تر از همه یافتم!

به گزارش سایت خبری پرسون، سحرخزائیلی مجری، گوینده، مدل، شاعر و بازیگر ایرانی متولد تهران و فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی و مترجم و مدرس زبان انگلیسی می باشد.

خزائیلی تاکنون در چند فیلم و سریال ایفای نقش داشته و در آثاری چون سریال تلویزیونی چرخ و فلک، سریال تلویزیونی همسرایی و مجموعه تلویزیونی ازاین‌ جا تا اون‌ جا بازی کرده است.

وی علاوه بر بازیگری به عنوان مجری، گویندگی و کارشناسی جامعه شناس و مدرس مترجم زبان نیز فعالیت دارد و در زمینه شعر نیز دستی بر قلم دارد.

سحر خزائیلی بازیگرتلویزیون و سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پرسون، در خصوص علت حضورش در آمریکا گفت: سال گذشته به قصد دیدار خانواده سفری به کالیفرنیا داشتم که با بحران جهانی کرونا مواجه شدم و به ناچار برگشتنم به ایران به تعویق افتاد.

بازیگر سینمای ایران در پاسخ به سوالی دیگر در رابطه با احوال این روزهای مردم جهان علی الخصوص ایران در مورد کرونا عنوان کرد: متاسفانه طی این بحران جهانی، تک تک افراد در هر قاره و کشور و شهر و روستا از این ویروس ناشناخته متاثر شده اند و از هر لحاظ زندگی افراد در همه ی زمینه ها اعم از فردی، اجتماعی،اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روحی روانی، جسمی و زیستی دستخوش تغییرات عمیق و عمده شده است.

آیا کاری جدید پیشنهاد دارید؟

خزائیلی با بیان اینکه در طول مدتی که ایران نبودم پیشنهادات بسیاری جهت بازی در فیلم و سریال واجرای برنامه تلویزیونی داشته ام، افزود: به دلیل رشد بی وقفه این ویروس ناشناخته مجبور به انصراف و عدم همکاری شدم.

کی به ایران برمیگردید؟

هر روز در انتظار مساعد شدن شرایط و کنترل این بیماری جدید هستم تا در کمال آرامش و امنیت و سلامت به وطن بازگردم و به فعالیت های هنری و اجتماعی خود ادامه دهم.

آخرین کاری که از شما پخش شد چه بود

آخرین فعالیت هنری ام سریال روزهای ابدی به کارگردانی جناب آقای جواد شمقدری و تهیه کنندگی جناب آقای محسن اکبری بود که طی دی ماه و بهمن ماه گذشته از شبکه یک سیما هر شب پخش شد.

در جریان مرگ چهره های ورزشی و هنری کشور هستید؟

متاسفانه در طول یکسال اخیر شاهد از دست دادن بسیاری از افراد عام و اشخاص برجسته ملی اعم از چهره های هنری و ورزشی بودیم که باعث و بانی ایجاد غم عمیقی در وجودمان شد و همچنین زنگ خطر و هشداری بود برای جدی گرفتن این بحران جهانی و بی تفاوت رد نشدن از کنار پروتکل های بهداشتی مربوطه..

چه حسی نسبت به این وقایع داشتید؟

در طول این یک سال بیش از هر دهه و سده و قرن دیدیم و شنیدیم و حس کردیم و آموختیم !

آموختیم که دنیا بی ارزش تر و عمر آدمی کوتاه تر از آن است که به چپاول و حرص و طمع و دلشکستن های بیهوده سپری شود!

اما انسان فراموشکار است و باز هم این درس مهم را به زودی از یاد میبرد.

مقایسه سینمای ایران با توجه به شیوع کرونا با تولیدات هالیوود از نگاه خزائیلی:

در حوزه فعالیت هنری خودم سینما و تلویزیون اگر بخواهم مقایسه کنم تولیدات هالیوود به دلیل حضور ویروس کووید ۱۹ از صد در صد سالانه به سی درصد کاهش پیدا کرده در صورتی که در سرزمین من تولیدات به قوت خود همچنان ادامه دارند آن هم با رعایت حداقل پروتکل های بهداشتی ونه حداکثر!

ناگفته های سحرخزائیلی:

تک تک این روزهای زندگیم را با زندگی مردم ایران مقایسه کردم و خودم را غمگین تر از همه ی آنها یافتم!چرا که تحمل غم غربت آمیخته شده با انزوای اجتماعی و فرهنگی، بی نهایت سخت و نفسگیر است.

مدام روزها و شبهای خودم را با روزها و شب های مردم سرزمینم مقایسه میکنم که برای من سراسر قرنطینه و تنهایی بود. و اما در ایران روال عادی زندگی چه کاری و تفریحی همچنان ادامه دارد گویی خبری در عالم نیست، گویی خطری در عالم نیست! و نمیدانم که باید غبطه بخورم یا نگران و متاسف باشم از این همه سهل انگاری افراد جامعه ام !

گفتگو از مازیار خویشوند

244739