ضرورت ایجاد تجهیزات استانداردسازی درآذربایجان غربی

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه استقرار و حضور فیزیکی گسترده بازرسان استاندارد در گمرکات مرزی و بازارهای مناطق خاص استان مورد نیاز است، گفت: تلاش برای ایجاد تجهیزات استانداردسازی در استان و صرفه‌جویی در وقت برای جلوگیری از متضرر شدن سرمایه‌گذار و واردکنندگان از نیازهای امروز استان است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، نادر صادقی در جلسه شورای استاندارد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه استقرار و حضور فیزیکی گسترده بازرسان استاندارد در گمرکات مرزی و بازارهای مناطق خاص استان مورد نیاز است، اظهار داشت: تلاش برای ایجاد تجهیزات استانداردسازی در استان و صرفه‌جویی در وقت برای جلوگیری از متضرر شدن سرمایه‌گذار و واردکنندگان از نیازهای امروز استان است.

وی با اشاره به اینکه اگر در استانداردسازی آسانسور پیگیری صریح و جدی انجام شود امنیت و آرامش مردم حفظ می‌شود، عنوان کرد: مهلت به مدیریت سکوهای سیلندر پر کنی فاقد نشان استاندارد نیز تا پایان سال با اعمال کاهش سهمیه به صورت اولتیماتوم برای استانداردسازی و در صورت عدم رعایت استاندارد سازی تعطیلی این سکوها به جد انجام پذیرد، گامی دیگر در تامین آرامش و امنیت جامعه است.

صادقی افزود: تقاضای افزایش اعتبار برای آزمون و کنترل کالاهای وارداتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی در جلسه شورای استاندارد با اشاره به نظارت بر اجرای استاندارد‌های اجباری در تولید و خدمات استان اظهار داشت: تعداد واحد‌های تولیدی دارای پروانه استاندارد ۷۰۰ مورد بوده و این در حالیست که تعداد فرآورده‌های دارای پروانه استاندارد یک هزار و ۲۶۶ مورد را شامل می‌شود.

وی تعداد پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی را ۱۱ مورد اعلام کرده و گفت: ۴ پروانه حلال در استان صادر و ۶ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

جلایر تعداد پروانه‌های استاندارد صادر شده را ۱۳۴ مورد در سال‌جاری نامبرده و بیان کرد: برای ۴۵ واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی توسط اداره کل استاندارد اعلام جرم انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان با بیان اینکه ۲۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها و زمین‌های بازی به عمل آمده است، تصریح کرد: تعداد بازرسی‌ها از مراکز عرضه به طریق عقد قرارداد با شرکت‌های بازرسی ۱۰ هزار و ۱۰۰ مورد و تعداد نمونه‌برداری و آزمون از مراکز عرضه استان را ۴۴۳ مورد برشمرد.

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای خرید و آزمون کالاهای تولید داخل ۳ هزار میلیون ریال از محل هزینه اعتبارات استانی اداره کل استاندارد بوده است.

جلایر در خصوص نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری سردخانه‌های مواد خوراکی عنوان کرد: تعداد سردخانه‌های بالای ۱۰۰۰ تن ظرفیت در استان، ۲۷۱ مورد بوده که از این تعداد ۲۰۶ مورد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند ، شایان ذکر است ۳۷۷ مورد بازرسی از سردخانه‌های استان بازرسی به عمل آمده است.

مدیر کل استاندارد آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه سکوهای سیلندر پر کنی در استان وضعیت خوبی ندارند، اعلام کرد: ۲۹ سکوی سیلندر پرکنی در استان وجود دارد و از این تعداد ۱۵ سکو دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر بوده که ۴۸ مورد بازرسی از آن ها در طول سال به عمل آمده است.

وی با مقایسه تعداد گواهینامه ایمنی در ۵ سال اخیر تصریح کرد: از سال ۹۵ تا ۱۱ ماهه سالجاری ۳۶۹۰ مورد گواهینامه ایمنی صادر شده است که بیشترین آن در سال ۹۷ با ۹۱۸ مورد گواهی صادره است.

جلایر در ادامه افزود: آذربایجان‌غربی رتبه اول استاندارد سازی جایگاه های CNG در کشور از نظر درصد پوشش و استمرار بازرسی‌ها، رتبه سوم بازرسی از مراکز عرضه در کشور و رتبه دوم آزمون‌های ادواری نازل‌های سوخت مایع پمپ بنزین ها را دارد.

مدیر کل استاندارد آذربایجان‌غربی،با اشاره به اینکه ۲هزار و ۷۳۴ مورد پلمب گذاری وسایل سنجش انجام شده است، خاطرنشان کرد: صحت عملکرد اوزان سنگین را ۶۵۹ مورد صحت عملکرد اوزان در مقیاس‌های سبک را ۶۱۵۷ مورد، ارزیابی نازل‌های سوخت مایع را ۱۲هزار و ۲۷۹ مورد، صحت عملکرد نازل‌های سوخت گاز را ۲۷۲ مورد می‌باشد.

انتهای پیام/

244679