موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان افتتاح شد

موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، وزیر گردشگری ونزوئلا، استاندار کرمان و تعدادی از مسئولان ۲ کشور افتتاح شد.

تصویر موزه طلا و جواهرات قیصریه ابراهیم کرمان افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، وزرای گردشگری ونزوئلا و ایران همچنین از بخش های مختلف بازار کرمان، حمام ابراهیم خان و موزه طلا و نقره بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اینجا به عنوان بازارچه و موزه طلا و فرایند ساخت طلا و نقره در دوره‌های مختلف تاریخی را در یک بنای تاریخی نمایش می‌دهد.

فریدون فعالی افزود: این موزه توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و در این راستا سیاست دولت در نگهداری بناهای تاریخی است.

وی اضافه کرد: وزیر گردشگری ونزوئلا در نخستین سفر استانی خود پس از شرکت در نمایشگاه تهران با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری به کرمان سفر کرد.

وی ادامه داد: وزرای گردشگری ایران و ونزوئلا پس از ادای احترام به گلزار شهدا، حمام ابراهیم خان را افتتاح کردند که این مجموعه در تملک اوقاف بود، توسط بخش خصوصی احیا و امروز به‌وسیله ۲ وزیر، استاندار کرمان و مسئولان افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت این است که بناهای تاریخی که قابلیت احیا و تغییر کاربری دارند را احیا و مرمت کنیم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بناها کاربری مناسب به آن بدهیم و در این راستا بازارچه طلا و نقره با کاربری مناسب افتتاح شد و در کنار آن موزه ساخت طلا با نمایش اثرات تاریخی این حوزه را داشتیم.

وی عنوان کرد: همچنین یک خانه تاریخی در مجموعه شهر ماهان و روستای لنگر احیا شد و این بنای مرمت شده به یک هتل زیبا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت پنج میلیارد تومانی تسهیلات دولتی تبدیل می‌شود.

فعالی افزود: شرایط را برای حضور گردشگران در استان کرمان فراهم می‌کنیم و این استان را با وجود ظرفیت‌هایی ‌از جمله کویر و بناهای تاریخی به عنوان مقصد گردشگری معرفی می‌کنیم زیرا این جاذبه‌ها می‌تواند فضای جدیدی را برای گردشگران از این استان فراهم کند.

وی اضافه کرد: ۱۴ بنای دیگر استان کرمان برای سال ۹۹ داریم که با مشارکت بخش خصوصی و دولت واگذار می‌شود و این بناها را با تغییر کاربری احیا می‌کنیم و این طرح‌ها با برنامه‌ریزی مناسب و خدمات دولت در زمینه تسهیلات کم بهره با نرخ چهار درصد و تسهیلات بلاعوض عملیاتی می‌شود.

244654