موثقی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

کاهش 30 درصدی مصرف چای در کشور

رییس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور گفت: چای همانند دیگر کالا های گران شده می باشد و این افزایش قیمت چای به دلیل برداشتن ارز 4200 تومانی توسط دولت بود. بنابر این مصرف و خرید چای 30 درصد کاهش یافته است.
تصویر کاهش 30 درصدی مصرف چای در کشور

حمیدرضا موثقی رییس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پرسون در خصوص کاهش 30 درصدی تقاضا مردم برای خرید چای گفت: چای مورد نیاز مردم است و چه گران شود و چه ارزان مردم مجبور به تهیه آن هستند.

موثقی بیان کرد: چای همانند دیگر کالا های گران شده می باشد و این افزایش قیمت چای به دلیل برداشتن ارز 4200 تومانی توسط دولت بود. بنابر این مصرف و خرید چای 30 درصد کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سوال مردم بیشتر دنبال چه نوع چایی هستند؟ داخلی یا خارجی؟ گفت: متاسفانه چای خارجی تقاضا بیشتری دارد. با توجه به این که چای داخلی ما سالم تر است هیج تبلیغاتی برای مصرف بیشتر چای داخلی انجام نمی شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور بیان کرد: عدم تبلیغات برای چای داخلی ضعفی است که در صنعت چای داخلی وجود دارد و علتش هم این که قیمتش برابری نمی کند و مقرون به صرفه نیست که برندسازی و بسته بندی و تبلیغات کنند.چون تبلیغات گران است این کار را نمیکنند.

موثقی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات صنعت چای گفت: تشریفات خلع الساعه دولتی، گرفتاری های مبادلات ارزی، خود درگیری های گمرک توسط سازمان های مرتبط همانند استاندارد و غذا و دارو از مشکلات اصلی این صنف است.

وی در پادامه در پاسخ به سوال با توجه به پایان سال آیا آغاز نوروز باعث بهبود بازار چای خواهد شد؟ گفت: امسال سال کم رونقی در صنایع است و این طبیعی که بازار تغییر خاصی نکند. بخاطر کرونا رفت و آمد ها کم شده، عیدی نخواهیم داشت. سطح درآمد پایین است و گرانی شده و طبیعتا درخواست چای و تمام کالا ها کم شده است.

234595