پرونده ویژه پرسون؛ مرز واقعیت و خرافه جادو (بخش اول)

این طلسم را هر کس امتحان کرده جواب گرفته

نمی دانم به خاطر فشارهای مالی و اوضاع اقتصادی بود به این کار رو آوردم یا این که پول خوب و بی دردسری که از مراجعین دریافت می کردم. ولی این را می دانم که دیگر در دروغ گفتن خبره شدم و در انواع فال های قهوه، تاروت، پاستور، کف بینی... مهارت دارم. به تازگی حتی شروع به دعانویسی کردم.

تصویر این طلسم را هر کس امتحان کرده جواب گرفته

به گزارش سایت خبری پرسون، اگر قصد مچ گیری شوهر خود را دارید و یا در جست و جوی ثروت هستید و می خواهید زبان مادرشوهر و خواهر شوهر را کوتاه کنید و یا در جست و جوی عشق حقیقی هستید... در این گزارش پرسون با ما همراه باشید.

پ.م: من عاشق شغلم هستم. هر روز با خانم‌ها و حتی آقایونی سروکار دارم که تمام امیدشان وابسته به کلمات دهان من است. در شغل من باید از علم روانشناس هم آگاه باشی و بتوانی حرکات بدن طرف مقابل خود را تفسیر کنی و توصیف با کلاس تر آن آگاهی از علم Body Languageاست.

نمی دانم به خاطر فشارهای مالی و اوضاع اقتصادی بود به این کار رو آوردم یا این که پول خوب و بی دردسری که از مراجعین دریافت می کردم. ولی این را می دانم که دیگر در دروغ گفتن خبره شدم و در انواع فال های قهوه، تاروت، پاستور، کف بینی... مهارت دارم. به تازگی حتی شروع به دعانویسی کردم.

مردمی که به سراغ من می آیند معمولا در زندگی خود مشکلاتی چون همسر بداخلاق و معتاد و ...، بچه‌دار نشدن، بستن و گشودن بخت دختر.. دارند. من هم این افراد را ناامید نمی کنم و با گشودن قرآنی قدیمی و با پرسیدن نام شخص و نام مادرش، ناگهان کتاب قران را باز می‌کنم و این می‌شود «سَرکتاب» زندگی مراجعه کنندگان! از قضا برخی موارد هم درست در می‌آید، انگار من از غیب خبر دارم و چشمان مراجعه‌کننده از تعجب گرد می‌شود.

گاهی وقت ها هم با نگاه کردن به ته فنجان قهوه افراد از آینده و حال به آنها خبر میدم. مثلا می گویم در فنجان قهوه شما مار میبینم که نشانه دشمنی است. طرف مقابل هم با شنیدن کلمه دشمن چشمانش برق می زند و می گوید: می دونستم خود خانم ... با من دشمنی دارد همیشه از چشم هاش حسودی به من پیدا بود. در این لحظه منم فرصت را غنیمت می شمارم و می گویم اتفاقا اسم این خانوم در فال شما مشخص است تا می توانی از او دوری کن.

مطلبی که در بالا خواندید گوشه‌ای از گفت وگو یک رمال با خبرنگار اجتماعی پرسون در خصوص شغلش بود.

رمالی، جادوگری و دعانویسی پدیده‌ای است که در جامعه به صورت زیرپوستی و یا آشکار دیده می‌شود که گاه باعث سرخوشی کوتاه‌مدت و گاه سبب‌ساز مشکلات بزرگی برای افراد شده است.

پدیده اشتیاق به فال در بین اقشار مختلف جامعه از طبقه تهی‌دست تا مرفه و کم‌سواد تا تحصیل‌کرده رواج دارد.هدف پرسون از پرونده ویژه خود در خصوص رمالی و جادو این نیست که در تحلیل آن نتیجه بگیرم که همه این حرف‌ها دروغ و خرافات است با برعکس؛ در واقع هدف از تهیه این گزارش، ارائه عقاید و نظرات مختلف افراد جامعه و نشان دادن دیدگاه‌های متفاوت به این پدیده است و نهایتاً قضاوت اصلی را به عهده خواننده می‌گذاریم.

در این سری از پرونده ویژه قصد داریم با موافقان و مخالفان فال و دعانویسی گفت و گو داشته باشیم تا از حقیقت جذاب جادو برای عموم مردم با خبر شویم.

خبرنگار پرسون: قبل از آن که به خانم پ.م بگویم که خبرنگار هستم، به عنوان مراجعه کننده به پیش او رفتم. فضای خانه آنقدر سنگین و تاریک بود که به راحتی صدا ضربان قلب خود را حس می کردم.

  • خانم فالگیر با دیدن سردرگمی من فورا گفت: باید با عشقت قهر کرده باشی. درسته؟
  • من هم فرصت را مناسب دیدم و گفتم بله.
  • قهوت را بخور و در آخر سه بار انگشت کوچیکتو وارد لیوان قهوه کن
  • کاری را که خواسته بود انجام دادم.به محض این که فنجانم را در دست گرفت گفت:
  • اول اسمش میم یا شین یا نون؟!
  • منم گفتم بله ابتدا اسمش م
  • ببین پس اسمش م... است؟
  • بله درسته
  • ببین دختر مادرش ناراضیه که نمیاد بگیرت!
  • گفتی خواهر داشت؟
  • خیر
  • ولی اسم یه دختر میبینم کنارش پس چون خواهر نداره قطعا رقیب عشقیت. اگر می خواهی که شرش از سرت کم بشه من یه دعا دارم رو آب برات میخونم تو تزریقش کن تو سیب بده به عشقت بخوره.
  • قیمتش چند؟
  • اگر دعا خیلی قوی میخوای 2 و نیم میشه چون باید از اجنه هم در این راه کمک بگیرم ولی اگر دعای قرآنی میخوای از 1 میلیون شروع می شود.
  • مادرت یا پدرت و یا یکی از نزدیکانت مریض هستن؟ درسته؟
  • بله
  • حتما هم کرونا باید یکیشونو از دست داده باشی
  • وای! بله درسته.
  • ببین یه گره کاری می بینم برات برا اینم حتما دعا بگیر وگرنه بیکار می شوی.
  • هزیننه این دعا چه قدر؟
  • چون دعای رزق و روزی ارزان باهات حساب می کنم.
  • خیر ببینید!متشکرم.

این ها تنها بریده ای از گفت و گو من با این فالگیر بود. اگر دوباره با دقت بخوانید متوجه می شوید که اکثر اسم‌ها با حروفی که این فالگیر گفت آغاز می شود و حدسش در خصوص دعوا با فرد مورد علاقم بنا بر حرف و تاکید خودم بود و در روش بعدی که قصد بازگو کردن دلیل دعوا من با عشقم را داشت از تکنیک برانگیختن حسادت خانم ها استفاده کرد و یا پیش بینی این خانم از مریضی در نزدیکان از آمار کرونا استفاده کرد که حداقل اکثر آنهایی که به فالگیری یا دعانویسی اعتقاد دارند می‌گویند که مواردی که فال‌گیر درباره آنها می‌گوید یا درست است یا درست از آب درمی آید و همین باعث اعتقاد ما به او می‌شود.

اما واقعیت این است که اکثر جملاتی که یک فال‌گیر می‌گوید جملات دوپهلویی هستند که فرد در ذهنش آن‌ها را مطابق شرایط زندگی خودش تفسیر می‌کند. جملاتی مثل «دشمن داری»،«کسی به خانواده تو نظر بد دارد» یا «روزهای سختی را می گذرانی» هیچ چیز منحصر به فردی درباره یک زندگی عادی نیست.

البته این را هم نباید نادیده بگیریم که فال‌گیرهایی که می‌توانند یک نفر را به توانایی خود مطمئن کنند مهارت‌هایی هم دارند. مهارت‌هایی مثل خواندن احساسات از روی حرکت اجزای صورت و بدن فرد که به فال‌گیر می‌گوید جمله اش چقدر تاثیرگذار بوده و باید جملات بعدی برای جلب مخاطب مشتری اش را چگونه بچیند.

کسانی هم که از درآمد فالگیر سود می‌برند نهایت تلاش را برای تبلیغ او و اقناع مشتری به کار می برند. مثلا اکثر دعانویس های اینترنتی تصویری از گفت گو در یک پیام رسان را منتشر می‌کنند که مخاطبی فرضی به خاطر تاثیر دعا و طلسم از آنها تشکر کرده است. درحالی که درست کردن این مکالمات به صورت جعلی یا داشتن یک صفحه جعلی در شبکه های اجتماعی برای نظر دادن، یکی از ساده ترین کارهای ممکن در فضای مجازی است. هر خانواده ایرانی یک عزیزی را به علت کرونا از دست داده است و یا درگیر با این مریضی است...

آیا سحر و جادو اساسا حقیقت دارد؟

با توجه به اینکه در برخی از آیات قرآن‌کریم به موضوع سحر ساحران اشاره شده، بنابراین می‌توان گفت که از نظر اسلام، سحر و جادو یک خرافه نیست و می‌تواند رخ دهد. البته آنچه این روزها بین مردم به‌عنوان سحر و جادو رواج پیدا کرده، بیشتر خرافات است. اما به هر حال با وجود همه این خرافات، سحر چیزی نیست که بتوان وجود آن را انکار کرد و همه صورت‌های آن را به خرافات نسبت داد.

بعضی از صورت‌های آن هم‌اکنون رواج دارد و هنوز واقعیت آن شناخته نشده است. از نظر اسلام در بسیاری از موارد، سحر باعث گمراه‌کردن مردم و تحریف حقایق و متزلزل ساختن پایه‌های اعتقادات افراد ساده‌ذهن می‌شود. در یک تعریف کلی می‌توان گفت که سحر عملی خارق‌العاده است که آثاری از خود در وجود انسان‌ها به‌جا می‌گذارد و گاهی نوعی چشم‌بندی و تردستی است یا تنها جنبه روانی و خیالی و تلقینی دارد و گاه با استفاده از خواص ناشناخته فیزیکی و شیمیایی بعضی از اجسام و عناصر یا از طریق کمک‌گرفتن از شیاطین انجام می‌گیرد.

قرآن چه اشاره‌ای به سحر و جادو کرده است؟

حتما ماجرای مقابله حضرت‌موسی(ع) با جادوگران را شنیده‌اید. این ماجرا بارها در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است. در حقیقت یکی از انواع سحر و جادو که همان تردستی و شعبده و چشم‌بندی محسوب می‌شود، مورد اشاره این آیات است. در آیه 66 سوره طه آمده که ریسمان‌ها و عصاهای جادوگران زمان موسی در اثر سحر، خیال می‌شد که حرکت می‌کنند. در آیه 116سوره اعراف هم آمده است؛ هنگامی که ریسمان‌ها را انداختند، چشم‌های مردم را سحر و آنها را ارعاب کردند. از این آیات روشن می‌شود که سحر دارای حقیقتی نیست که بتوان در اشیا تصرفی کند و اثری بگذارد بلکه این تردستی و چشم‌بندی ساحران است که آنچنان جلوه می‌دهد. اما نوع دومی از سحر هم وجود دارد که در آیات قرآن به آن اشاره شده است. در آیه 102سوره بقره در ماجرای هاروت و ماروت اشاره شده که آنها سحرهایی را فرا می‌گرفتند که میان مرد و همسرش جدایی می‌افکند. به هر حال برخی از علما فقط قائل به نوع اول سحر هستند و برخی دیگر معتقد به هر دو نوع. دسته اول در توجیه اثر سحر می‌گویند که توهم مسحورشدن باعث می‌شود؛ چیزی که اثر سحر در افراد ظاهر شود؛ چیزی مثل تلقین به مریض.

حال قضاوت با شما است که وقت و مال خود را در طلب یاری از فالگیران بگذرانید یا از طریق روش های منطقی به حل مشکلات زندگی خود بپردازید. این را همیشه از رسانه پرسون به یاد داشته باشید که اگر فالگیری توان تحول در زندگی اشخاص را داشت در ابتدا به وضعیت اسف بار زندگی خود رسیدگی می کرد.

برای آگاهی از این معضل پر پیچ و خم با گزارش های بعدی پرسون همراه باشید.

یگانه بختیاری

234587

مطالب مرتبط