ارجاع تعیین نرخ ارز برای ارزش گمرکی کالا به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام

رییس مجلس شورای اسلامی بند الحاقی 1 که مربوط به نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی ورودی کالاهای وارداتی را برای رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.
تصویر ارجاع تعیین نرخ ارز برای ارزش گمرکی کالا به کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام

به گزارش سایت خبری پرسون، در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در بررسی تبصره ۷ «غلامرضا نوری غزلجه» نماینده بستان آباد پیشنهاد حذف بند الحاقی یک را داد که قالیباف برای رفع ابهام این بند را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در بررسی لایحه بودجه دو نکته وجود دارد نخست اینکه حتما در گمرک باید شفافیت انجام شود تا دست دولت برای انجام هر کاری باز نباشد. دوم اینکه مجلس قصد ندارد قیمت کالاهای اساسی از جمله دارو، نهاده‌های دامی و ... که با زندگی و تولید مردم در ارتباط است، افزایش دهد.

وی ادامه داد: در بودجه تمام تلاش این است که بند الحاقی یک تبصره ۷ به کمیسیون ارجاع داده شود که این سبب افزایش شفاف سازی خواهد شد.

در بند الحاقی یک تبصره ۷ لایحه بودجه که با نظر رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تلفیق بازگشت، آمده است: نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی ورودی همه کالاهای وارداتی در سال ۱۴۰۰ در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی، براساس برابری نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی(نرخ سامانه مبادله الکترونیکی ets) در روز اظهار و مطابق ماده(۱۴) قانون امور گمرکی می‌باشد.

در محاسبه حقوق ورودی در طول سال، ۴ درصد حقوق گمرکی مذکور در صدر بند(د) ماده(۱) قانون امور گمرکی به ۲ درصد ارزش گمرکی تقلیل می‌یابد.

234552