حاجی بابایی:

روز حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی روز جشن مجلس است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت لایحه اصلاح شده را دوباره به مجلس آورد که حدود ۹ کار مثبت در درون آن انجام شده بود مانند شفاف سازی در بحث نفت، کاهش وابستگی به اوراق فروش و... بود که این حرکت دولت جای امید داشت.
تصویر روز حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی روز جشن مجلس است

به گزارش سایت خبری پرسون، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگان بیان می‌کنند که کمیسیون تلفیق مجلس با دولت در رابطه با لایحه بودجه همراهی کرده است؟ اظهار کرد: این موضوع را باید یک هماهنگی در بین دو قوه در نظر گرفت در لایحه قبلی که دولت به مجلس داده بود کمیسیون تلفیق اصلاحاتی انجام داد، اما مورد موافقت نمایندگان واقع نشد.

وی ادامه داد: این نشان می‌داد سیاست‌های را که دولت داشته و بعضی از مواردی را که کمیسیون مصوب کرده بود مورد اقبال نمایندگان نیست و لایحه به دولت برگردانده شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت لایحه اصلاح شده را دوباره به مجلس آورد که حدود ۹ کار مثبت در درون آن انجام شده بود مانند شفاف سازی در بحث نفت، کاهش وابستگی به اوراق فروش و... بود که این حرکت دولت جای امید داشت.

حاجی بابایی تصریح کرد: نکته مثبت اصلاحیه لایحه بودجه این مورد بود که دولت درآمد‌ها را افزایش داده بود یعنی واقعی‌تر کرده بود که این اتفاق نکته مثبتی بود که دولت آن را انجام داده است.

وی بیان کرد: این حرکات دولت توانست یک آرامشی را در بودجه سال ۱۴۰۰ برقرار کند. نمی‌خواهم بگویم بودجه خوبی است، ولی می‌توان گفت یک بودجه قابل تحملی است یعنی اینکه می‌تواند تاثیر گذاری‌های منفی را در جامعه کاهش دهد و تورم پیش بینی شده را ایجاد نکند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: اگر بتوانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم آن روز، روز جشن مجلس است، اما برای حذف این نوع ارز نه دولت اعتقادی به آن دارد و نه توانش را و نه شرایط آن میسر است.

حاجی بابایی با بیان اینکه جامعه هم، چنین توانی را ندارد که بتوان چنین جراحی را در اقتصاد انجام داد، تاکید کرد: بنابراین همه دست به دست هم می‌دهیم تا بتوانیم این شرایط را حفظ کنیم. اگر می‌خواهیم با چند تا آب دزد برخورد کنیم نباید مسیر آب را به کلی ببندیم آن زمان تمام مردم تشنه خواهند بلکه باید با دزدان برخورد شود و گلوی آن‌ها را بفشاریم.

وی بیان کرد: دولت اعلام کرده بود که در ظرف ۶ ماه می‌خواهد ارز ترجیحی را حذف کند که این امکان پذیر نیست، زیرا باعث می‌شود هم استرس در جامعه حکم فرما شود و هم تلاطم قیمت‌ها را ایجاد کند، ولی دولت اصرار دارد این اقدام را انجام دهد.

منبع : دانشجو

234370