به بهانه نپیوستن به FATF تراکنش های مالی را افزایش ندهید

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه تحریم های بانکی و مالی ایران اصلا مربوط به FATF نیست، گفت: دلیل اصلی مشکلات بانکی کشور، تحریم های ثانویه امریکا است. اینکه می گویند اگر به FATF نپیوندیم هزینه تراکنش های بانکی افزایش می باید غیر کارشناسی است.
تصویر به بهانه نپیوستن به FATF تراکنش های مالی را افزایش ندهید

به گزارش سایت خبری پرسون، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مضرات پیوستن ایران به FATFگفت: یک موضوع خیلی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که هر زمان دشمنان کشور به دنبال تحمیل معاهده و یا کنوانسیونی به کشور بودن باید بدانیم که خطرآفرین است. امروز کسانی در خارج از کشور بال بال می‌زنند برای آنکه FATF در مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسد که دشمنی آنها نسبت به ملت ایران ثابت شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم بارها فرموده‌اند که در سازمان‌ها و یا مجامع بین‌المللی بعضی از معاهده‌ها را تصویب می‌کنند تا کشورهای آزادی خواه و مستقل را محدود کنند.

نماینده مردم بم در مجلس با بیان اینکه نپیوستن به FATF هزینه تراکنش‌های بانکی را افزایش نمی دهد، گفت: گره زدن محدودیت تراکنش‌های بانکی به FATF اشتباه است. پیوستن به FATF هیچ تاثیری مثبتی بر مراودات مالی کشور ایجاد نخواهد شد.

وی اضافه کرد: تحریم های بانکی و مالی ایران اصلا مربوط به FATF نمی باشد. دلیل اصلی مشکلات بانکی کشور، تحریم‌های ثانویه امریکا است. اینکه می گویند اگر به FATF نپیوندیم هزینه تراکنش های بانکی افزایش می باید غیرکارشناسی است.

غضنفرآبادی در پایان تصریح کرد: امروزه بحث قانون‌مداری در دنیا مطرح نیست، اینکه فکر کنیم تحت قواعد دنیا همه چیز را رعایت کنیم بهره‌ای نصیبمان خواهد شد، تفکر غلطی است. کدام قواعد بین المللی نسبت به مثلا مردم یمن رعایت شده که حالا ما منتظر باشیم بگوییم مجامع بین المللی می‌خواهند برای ما کاری انجام دهند.

منبع : فارس

234341