مجلس ورود می کند؛

تغییر شرط سن متقاضیان استخدام با مدرک کارشناسی و ارشد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس از ورود مجلس به موضوع تغییر شرط سن متقاضیان استخدام با مدرک کارشناسی به ۴۰ سال و کارشناسی ارشد به ۴۵ سال خبر داد.
تصویر تغییر شرط سن متقاضیان استخدام با مدرک کارشناسی و ارشد

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان ارکانی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: جمعی از فارغ‌التحصیلان بدون شغل دهه شصت مطالبه‌ای برای افزایش سن استخدام به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند.

وی افزود: نسل اول انقلاب اسلامی ایران بسیار متضرر و متحمل رنج فراوان شده و با مشکلات عدیده و جبران‌ناپذیری در طول زندگی مواجه شده‌اند و همچنان درگیر مسائل آن هستند از جمله مشکلاتی در تحصیل، امکانات، معیشت، تجرد و بیکاری که متأسفانه با توجه به شرایط نامساعد و نبود آزمون در برهه زمانی مشخص نتوانسته‌اند در شغل مرتبط با تحصیلات و تخصص خود مشغول به کار شویم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در شرایط کنونی متقاضیان متولد دهه شصت به دلیل بالا رفتن سن از شرکت در آزمون‌های اخیر جا ماندند.

وی با استناد به ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت:‌ شرایط استخدام مشخص و در بند «الف» تأکید شده که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر ۴۰ سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین مدرک تحصیلی دکتری ۴۵ سال است.

ارکانی خاطرنشان کرد: متأسفانه داوطلبان بسیاری امسال آخرین فرصت را جهت شرکت در آزمون داشتند که به دلیل کرونا و شرایط بحرانی کشور، آزمون نداده و نتوانستند در جلسه شرکت کنند و یا به دلیل شرایط نامناسب سر جلسه آزمون، امیدی به قبولی ندارند.

وی با اعلام ورود مجلس به موضوع تغییر شرط سن متقاضیان با مدرک کارشناسی به ۴۰ سال و کارشناسی ارشد به ۴۵ سال، بیان کرد: اخیرا برای وزارت بهداشت این امکان فراهم شد و با افزایش سن متقاضیان موافقت شد، لذا این قانون نیز باید اصلاح شده و امکان برای این دسته از داوطلبان نیز فراهم و عدالت اجرا شود و همچنین یکسان‌سازی صورت گیرد تا این نسل پرتلاش و خستگی‌ناپذیر و فعال، انگیزه مضاعف پیدا کرده و بتوانند به حداقل نیازهای خود که حق مسلم و قانونی آن‌هاست، از جمله شغل، مسکن، ازدواج و تشکیل خانواده، دست یافته و در تشکیل جامعه پویا، اسلامی و آرمانی گامی موثر و موفق بردارند.

منبع : فارس

234336

نظرات شما ( 4 نظر )

ممنونم |
سه شنبه 27 دی 140102:15
خب فرمایش دادید و ممنونیم از صحبت‌های دلسوزانه ی شما ولی خب نتیجه بالاخره به کجا رسید؟
مهندس بیکار |
شنبه 23 اسفند 139916:31
“درخواست افزایش سن استخدام دستگاههای دولتی تا ۴۰ سال در سایت کارزار”
بچه ها برین و رای بدین.دهه ۶۰ نسل سوخته و فراموش شده اس.برین رای بدین
سیدمهدی موسوی |
دوشنبه 11 اسفند 139921:59
باسلام
لطفا فکری ب حال افزایش سن استخدامی کنین ما دهه شصتی ها عاجزانه ازشما درخواست پیگیری داریم
باتشکر
من |
یکشنبه 10 اسفند 139923:55
پتروشیمی ها اکثرا سن استخدامی 32 سال هست لطفا به 40 سال افزایش دهید